• Economia
  • L'aplicació de noves tecnologies, la nineta dels ulls del Port de Barcelona

L'aplicació de noves tecnologies, la nineta dels ulls del Port de Barcelona

L’eficiència i l’agilitat també són elements especialment valorats per les empreses usuàries de l'enclavament barceloní

L'aplicació de noves tecnologies és un dels elements estrella del Port de Barcelona | iStock
L'aplicació de noves tecnologies és un dels elements estrella del Port de Barcelona | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
10 de Febrer de 2020

El Port de Barcelona ha realitzat un estudi de percepció dels seus serveis, especialment en l’àmbit del tràfic de contenidors, entre els operadors logístics i els clients finals. Segons informen en un comunicat, l’estudi ha permès conèixer com estan determinant el negoci portuari i el posicionament del Port de Barcelona aspectes tan quotidians avui com és l’aplicació de les noves tecnologies en els diferents àmbits de la logística portuària. Entre altres aspectes, també ha valorat com tots aquests factors determinen l’elecció de Barcelona per a les operacions de transport marítim.

 

La dècada que separa els estudis realitzats entre el 2008 i el 2019, durant la qual el tràfic portuari s’ha incrementat en més d’un 50%, i el perfil dels participants han facilitat realitzar un retrat molt precís del moment actual del Port de Barcelona. El 64% dels enquestats pertanyen a empreses amb més de 15 anys com a usuàries del Port, i el 73% hi realitza operacions com a mínim un cop per setmana, dades que permeten afirmar que es tracta de clients madurs i amb un alt coneixement de la infraestructura.

 

L’eficiència i l’agilitat són elements especialment valorats per les empreses usuàries del Port, tot i que una part també ha destacat que és una infraestructura força congestionada. El 84% dels enquestats ha declarat que l’operativa, la transparència de la informació, els horaris, l’agilitat i la capacitat d’adaptar-se a les diferents necessitats operatives han millorat durant els darrers anys.

L’estudi ha dedicat una part important a conèixer la valoració dels aspectes relacionats amb la digitalització i l’ús de les noves tecnologies i, en definitiva, si els usuaris perceben a Barcelona com a un port intel·ligent. Aquí ha estat especialment ben valorat el servei d’atenció al client, la comunicació i la capacitat del Port d’implementar solucions innovadores.