El sector de l'oci nocturn de Catalunya preveu tancar el mes de desembre amb un increment d'un 5,4% de la facturació en comparació amb el mateix període de l'any passat. Aquesta xifra és una de les dades que s'han extret d'un informe elaborat pel Gremi de Discoteques de Barcelona i la Federació Catalana de Locals d'Oci Nocturn. De cara a la nit de Cap d'Any, la mitjana de preus per assistir a una festa és de 25 euros. La campanya de Nadal representa un 16,3% de la facturació del sector tot l'any. En un altre ordre, en esdeveniments com el Mobile World Congress, l'oci nocturn genera una facturació de 96 milions d'euros i una despesa mitjana, per visitant i cada de dia, de 300 euros en restauració i locals d'oci.
La campanya de Nadal haurà generat més de 54.600 contractes a Catalunya, un 11,4% més que l'any passat (49.011), segons un informe de l'empresa Randstad. Les quatre demarcacions catalanes augmentaran la contractació, amb Barcelona al capdavant (+13,9%) seguida de Lleida (+11,5%), Girona (+2,1%) i Tarragona (+1,3%). Al conjunt d'Espanya, les xifres són menys positives i la contractació serà d'uns 347.000 llocs de treball. L'hostaleria, amb un increment del 31% de les contractacions, serà l'únic sector que creixerà a l'Estat, mentre que disminuiran les firmes al comerç (-17,6%) i la logística (-6,7%).
Les professions amb més demanda per la campanya de Nadal pertanyen al sector logístic (167.600 nous contractes, quasi la meitat del total), amb especial sol·licitud d'empaquetadors, mossos de magatzem i transportistes; i l'hostaleria, amb necessitat sobretot de cambrers. Randstad ha volgut precisar que les xifres també experimenten l'impacte de l'última reforma laboral, ja que hi haurà persones contractades per la campanya de Nadal sota la modalitat de fix discontinu, que no se sumen a les xifres de nous contractes.