• Economia
  • Outlets, la qüestió és gastar

Outlets, la qüestió és gastar

Viladecans estrena el nou centre comercial amb 32.000 visitants el primer dia i amb la intenció d'atreure tant turistes com compradors barcelonins

El nou centre comercial de Viladecans vol ser una referència a l'àrea de Barcelona
El nou centre comercial de Viladecans vol ser una referència a l'àrea de Barcelona
Pau Garcia Fuster
31 d'Octubre de 2016
Act. 31 d'Octubre de 2016
Un cap de setmana que molts allargaran fins dimarts ha estat l'escollit per obrir les portes de The Style Outlets, el centre comercial ubicat a Viladecans (Baix Llobregat). Ho ha fet amb el concepte 'outlet' per bandera, un terme que els anys de crisi econòmica han convertit en atractiu per a la gran majoria de consumidors. Tot i que aquest tipus de comerços ofereixin productes de temporades anteriors, la qüestió és gastar, i el dijous d'inauguració 32.000 persones es van apropar a Viladecans per ser els primers a passejar per un centre que va obrir mitja hora abans del previst davant la notable afluència de públic.

Una de les botigues que els visitants poden trobar a The Style Outlets és la de Cottet, que amb aquesta arriba als 45 punts de venda entre Espanya i Andorra. "Està superant totes les expectatives", indica a VIA Empresa Javier Cottet, CEO de la històrica companyia. L'òptica hi ha invertit 160.000 euros i compta amb vuit treballadors en el que és el segon outlet de la firma, després del de La Roca Village. A més, a diferència de l'outlet del Vallès, a Viladecans també hi ha inclòs el servei d'audiologia.

Cottet també inclou audiologia en el seu outlet a Viladecans. Cedida


"Tenim molt clar que per a la nostra logística de compres i pel posicionament com a empresa davant dels clients és positiu tenir unes botigues on treure tot el nostre producte a un preu molt bo", afegeix Cottet. Al capdavall, el format outlet permet a l'empresa "donar sortida al producte que comprem en excés i, alhora, atrevir-nos a comprar producte més agosarat". Un producte que "si no el vens durant sis mesos o un any, el portes als outlets", resumeix. Per tot plegat, Javier Cottet assegura que l'outlet "ens facilita tenir un departament de compres millor del que teníem abans".

Una atracció turística?
Un dels atractius del nou The Style Outlets és la seva proximitat amb Barcelona. Una ubicació que permet als promotors del centre, Neinver i TH Real Estate, intentar posicionar-lo com una atracció turística. De fet, des del centre asseguren que el primer dia de funcionament diversos turistes ja van aprofitar els busos llançadora i es van registrar les primeres devolucions d'IVA als compradors no residents a la UE.

1.700 places de pàrquing, autobusos interurbans i la mateixa estació de Rodalies de Viladecans permeten connectar fàcilment el centre comercial amb la capital catalana. Tot i això, Javier Cottet augura que el centre de Viladecans "serà molt més nacional que turista". L'empresari reconeix que encara és d'hora per assegurar-ho, però "així com a La Roca Village el 70 o 80% del públic són turistes, aquí crec que el públic serà molt més de gent que hi va com un hàbit diari". Si als barcelonins els pot fer mandra anar fins a un extrem del Vallès Oriental a remenar producte, "a Viladecans hi poden arribar amb una scooter".

6.000 persones feien cua a l'entrada de The Style Outlets el primer dia abans d'obrir. Cedida


Producte de qualitat
Una de les qüestions que més preocupa el dirigent de Cottet és evidenciar que per a la seva empresa el punt de venda outlet no és un espai on oferir producte de menys qualitat. "Portem més de 100 anys intentant ser molt honrats amb els clients i volem deixar molt clar que el producte que tenim aquí realment ha estat abans a les altres botigues". Gènere, doncs, de plena garantia i que "representa una oportunitat molt clara de compra d'un producte que té sis mesos o un any. Amb l'outlet intentem tancar el cercle", assegura.