La indústria espanyola de l'envàs i l'embalatge va aconseguir el 2016 la xifra de negoci més elevada de l'última dècada, amb una facturació de més de 20.000 milions d'euros, recuperant així el nivellanterior a l'impacte de la crisi, segons l'informe sectorial realitzat pel saló Hispack de Fira de Barcelona amb motiu de la seva nova edició que s'inaugura aquest dimarts al recinte de Gran Via.
Aquest volum de negoci és un 12,44% més gran que el 2013 -dades de l'anterior estudi de la fira-, presentant un ritme de creixement anual del 4,15% per al període 2013-2016, segons ha informat Fira de Barcelona en un comunicat.
A Espanya, la indústria del packaging compta amb més de 2.100 empreses que donen feina a 73.535 treballadors.
Els subsectors que més han augmentat el nombre de companyies en el trienni analitzat són els de maquinària, envasos metàl·lics i plàstics, mentre que l'especialitat que més persones empra és el sector de plàstics per packaging amb 19.000 treballadors. Per facturació, els subsectores líders són el cartró ondat (4.867 milions) i el plàstic (4.708 milions), que representen més del 47% de la xifra de negoci agregada del sector, i van créixer a un ritme del 22 i 17% respectivament entre el 2013 i el 2016. El segueixen el sector del paper, els envasos metàl·lics, la maquinària per packaging, la fusta, el vidre i el cartró.
Hispack
La bona marxa de la indústria espanyola del packaging es veu reflectida en les "altes expectatives" que ha despertat la celebració d'Hispack, la fira de referència per al sector, que reuneix 800 expositors directes, un 20% més que en la passada edició celebrada el 2015. Per al president del comitè organitzador d'Hispack, Javier Riera-Marsá, la indústria de l'envàs i embalatge espanyola "ha consolidat la seva recuperació", ja que ha aconseguit mantenir un creixement sostingut en els últims exercicis gràcies a un dinamisme més gran de la demanda al mercat intern.
Quant a les exportacions, van aconseguir increments per sobre del 5% en tres exercicis consecutius durant la crisi (2013-2015), i el 2016, les vendes en l'exterior de la indústria del packaging van pujar prop d'un 2% per valor de gairebé 3.000 milions d'euros. Aquest any, Hispack conjuntament amb el saló de tecnologies per a l'alimentació Foodtech, ha convidat 500 compradors internacionals a participar en trobades de negocis amb els expositors d'ambdues fires que tindran lloc des d'aquest dimarts a aquest divendres.