El ParlamentEuropeu ha designat el CorredorMediterrani com una de les nou "xarxes clau" d'Europa perquè estigui completat abans del 2030. Així han votat els eurodiputats en el ple d'Estrasburg d'aquest dimecres -amb 565 vots a favor, 37 en contra i 29 abstencions-, que també han inclòs en la mateixa categoria el CorredorAtlàntic i la connexió entre el Mediterrani i els països escandinaus.
Els vots dels eurodiputats en el ple d'Estrasburg d'aquest dimecres han estat 565 a favor, 37 en contra i 29 abstencions
La decisió de l'Eurocambra s'emmarca en la revisió de les directrius a la Unió Europea per al desenvolupament de la xarxa transeuropea de transport, que té com a objectiu la interconnexió a través del ferrocarril de ciutats, ports i aeroports europeus per fer el transport de persones i mercaderies "més fàcil, ràpid i assequible".
En aquest context, el passat mes de març, Pimec i la Plataforma de Mercaderies per l'Interior continuaven la pressió contra el ministeri de Transports perquè descarti la solució provisional del Corredor del Mediterrani al Camp de Tarragona i allunyi el pas de les mercaderies dels nuclis poblats. La patronal va exigir als partits catalans que condicionin els pressupostos de l'Estat a inversions al Corredor Mediterrani, especialment al tram tarragoní.
"És urgent tenir inversions per poder solucionar els colls d'ampolla i fer d'una vegada un transport eficient i sostenible", va dir Ignasi Sayol, president de Pimec Logística. Segons l'enginyer i empresari, el dèficit d'infraestructures ferroviàries "està fent perdre competitivitat" i obliga les empreses a vehicular les seves mercaderies per carretera cosa que fa incrementar la petjada de carboni, un aspecte que cada cop té més importància a l'hora de negociar. "És necessari començar a migrar al ferrocarril ja perquè si no els mercats destí, els 16.000 milions de quilos de fruita i verdura que exportem, ens pregunten quina petjada de carboni tenim i d'aquí a poc no serem competitius", va afegir.