• Economia
  • El Parlament Europeu designa el Corredor Mediterrani com a "xarxa clau" d'Europa

El Parlament Europeu designa el Corredor Mediterrani com a "xarxa clau" d'Europa

La cambra espera que la infraestructura estigui completada abans del 2030 i inclou en la mateixa categoria el Corredor Atlàntic

Obres d'Adif en un túnel al tram Castellbisbal-Martorell del futur Corredor Mediterrani | ACN
Obres d'Adif en un túnel al tram Castellbisbal-Martorell del futur Corredor Mediterrani | ACN
ACN | Redacción VIA Empresa
Barcelona
24 d'Abril de 2024

El ParlamentEuropeu ha designat el CorredorMediterrani com una de les nou "xarxes clau" d'Europa perquè estigui completat abans del 2030. Així han votat els eurodiputats en el ple d'Estrasburg d'aquest dimecres -amb 565 vots a favor, 37 en contra i 29 abstencions-, que també han inclòs en la mateixa categoria el CorredorAtlàntic i la connexió entre el Mediterrani i els països escandinaus.

Els vots dels eurodiputats en el ple d'Estrasburg d'aquest dimecres han estat 565 a favor, 37 en contra i 29 abstencions

La decisió de l'Eurocambra s'emmarca en la revisió de les directrius a la Unió Europea per al desenvolupament de la xarxa transeuropea de transport, que té com a objectiu la interconnexió a través del ferrocarril de ciutats, ports i aeroports europeus per fer el transport de persones i mercaderies "més fàcil, ràpid i assequible".

En aquest context, el passat mes de març, Pimec i la Plataforma de Mercaderies per l'Interior continuaven la pressió contra el ministeri de Transports perquè descarti la solució provisional del Corredor del Mediterrani al Camp de Tarragona i allunyi el pas de les mercaderies dels nuclis poblats. La patronal va exigir als partits catalans que condicionin els pressupostos de l'Estat a inversions al Corredor Mediterrani, especialment al tram tarragoní.

"És urgent tenir inversions per poder solucionar els colls d'ampolla i fer d'una vegada un transport eficient i sostenible", va dir Ignasi Sayol, president de Pimec Logística. Segons l'enginyer i empresari, el dèficit d'infraestructures ferroviàries "està fent perdre competitivitat" i obliga les empreses a vehicular les seves mercaderies per carretera cosa que fa incrementar la petjada de carboni, un aspecte que cada cop té més importància a l'hora de negociar. "És necessari començar a migrar al ferrocarril ja perquè si no els mercats destí, els 16.000 milions de quilos de fruita i verdura que exportem, ens pregunten quina petjada de carboni tenim i d'aquí a poc no serem competitius", va afegir.