• Economia
  • La patronal de la logística situa Catalunya com el segon territori més competitiu de l'Estat

La patronal de la logística situa Catalunya com el segon territori més competitiu de l'Estat

La situació geoestratègica, amb connexions amb Europa, Àsia i Àfrica, i el teixit productiu fort i infraestructures "d'enorme rellevància", els punts a favor

Un camió passa al costat del cartell d'entrada al polígon dels Bellots, a Terrassa | ACN
Un camió passa al costat del cartell d'entrada al polígon dels Bellots, a Terrassa | ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
Barcelona
08 d'Octubre de 2024
Act. 08 d'Octubre de 2024

La patronal de la logística UNO ha situat Catalunya com el segon territori de l'Estat més competitiu en aquest àmbit. Només la Comunitat de Madrid ha aconseguit una valoració millor, en un top 3 que ha tancat Andalusia. Com a punts forts, el president de l'entitat, Francisco Aranda, ha elogiat la situació geoestratègica de Catalunya, amb diferents connexions amb Europa, Àsia i Àfrica, i el teixit productiu fort i infraestructures "d'enorme rellevància" com el Port de Barcelona.

 

Això sí, encara hi ha feina a fer. Per exemple, UNO considera que encara cal millorar problemàtiques com la manca de sòl i el seu cost, amb preus de fins als 700 euros per metre quadrat, i el fet que sigui Catalunya sigui el territori amb "major pressió fiscal". Una política que Aranda titlla de "totalment contraproduent" a l'atracció de noves inversions.

 

Tot plegat són algunes de les conclusions del primer Informe de la Competitivitat Logística d'Espanya i de les seves comunitats autònomes, elaborat per la mateixa patronal. El president de l'entitat identifica altres avantatges de Catalunya, a més de la ubicació i el fort teixit productiu, com ara la seva "gran densitat de població, la seva bona taxa d'activitat, els més de 12 nodes logístics que acull, o la seva important xarxa de carreteres, per on es van transportar 288.676 tones de mercaderies el 2023".

La logística concentra el 14,4% del PIB català

A més, destaca que l'impacte del sector logístic en el PIB de Catalunya, que ja se situa al voltant del 14,4%, així com el nombre d'empreses logístiques instal·lades a la regió (més de 63.500). Una xifra que permet que el sector doni feina a prop de 153.000 persones.

"És necessari apostar per mesures que potenciïn la innovació, modernitzin les infraestructures dels seus ports, aeroports i xarxes ferroviàries i fomentin la cooperació entre empreses i organismes públics", continua el president d'UNO. Aranda també proposa oferir incentius fiscals i un marc regulador "favorable" que incentivi les inversions logístiques i "crear un entorn propici per al creixement econòmic i seguir consolidant el paper de la regió com a node logístic de referència al sud d'Europa".