• Economia
  • Els peatges catalans pengen el cartell de "no pareu"

Els peatges catalans pengen el cartell de "no pareu"

Les autopistes AP-7, AP-2, C-32 i C-33 deixen de ser de pagament amb la incògnita oberta de com es finançarà el seu manteniment

Un cartell de %22no pareu%22 en un dels peatges que ha aixecat les barreres aquest dimarts | ACN
Un cartell de %22no pareu%22 en un dels peatges que ha aixecat les barreres aquest dimarts | ACN
ACN
Barcelona
01 de Setembre de 2021

Les barreres de les autopistes AP-7, AP-2, C-32 i C-33 s'han aixecat a partir de les vuit del vespre d'aquest dimarts 31 d'agost del 2021, quatre hores abans de la data en què expiraven les concessions de les empreses que les gestionen. D'aquesta manera s'ha acabat amb un cicle de dècades en què els conductors catalans han hagut de pagar per accedir a les vies de circulació ràpida. Els primers peatges a aixecar barreres han estat els de la Jonquera i la Roca del Vallès, i de forma progressiva s'hi han anat afegint la resta. Amb tot, la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha recordat que caldrà estudiar fórmules per al manteniment de les vies.

 

I és que encara és incert el model que s'aplicarà per finançar el manteniment d'aquestes autopistes. Per la seva banda, el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha assegurat que l'Estat hauria de demanar perdó per "l'espoli" de 50 anys de peatges a les autopistes de Catalunya.

 

"Avui no venim a donar gràcies a l'Estat. És l'Estat qui hauria de demanar perdó per l'espoli de 50 anys sense construir cap alternativa ni autovia gratuïta", ha afirmat Puigneró aquest dimarts des del peatge de la Roca de l'AP-7, just quan coincidia amb l'aixecada de les barreres de pagament.

"Avui hem conegut de boca de la ministra la dimensió d'aquest espoli: 752 milions d'euros anuals", ha apuntat el vicepresident, que ha anunciat que demà dimecres plantarà la titular de Transports en la inauguració de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7.