El PERTE del vehicle elèctric i connectat ha tancat la convocatòria amb 13 projectes tractors per valor de 5.927 milions d'euros d'inversió subvencionable formats per 487 projectes primaris amb 327 empreses implicades. En total, el govern espanyol calcula que entre inversió pública i inversió privada es mobilitzin inversions per valor d'11.855 milions d'euros. Tots els fabricants de cotxes més importants de l'Estat estaran presents en algun dels projectes, un fet que segons el Ministeri d'Indústria, demostra el "gran interès de les grans marques a Espanya". Catalunya és la comunitat que va presentar més projectes, 89; seguit del País Valencià, amb 82 i el País Basc, amb 39.
Per inversió mobilitzada, el País Valencià –que acollirà la fàbrica de bateries elèctriques de Volkswagen a Sagunt- se situa en primer lloc, seguit de Catalunya i Extremadura. Els projectes primaris presentats d'aquesta convocatòria s'emmarquen en diferents línies d'actuació: els projectes d'I+D+i representen el 60% del total; seguit dels projectes d'innovació en sostenibilitat i eficiència energètica arriben al 20% de les propostes; els d'inversió regional suposen el 16,3% i els de formació relacionats amb la cadena de valor del vehicle elèctric i connectat el 3,9%.
Segons la ministra d'Indústria, Reyes Maroto, el model de col·laboració publicoprivada "funciona per atraure projectes de transformació industrial, amb un esquema que prioritza el protagonisme de les pimes i contribueix a un desenvolupament territorial equilibrat". "Amb aquesta nova política industrial estem contribuint a reforçar la nostra autonomia industrial, però també escriure una història d'èxit en la indústria de l'automoció espanyola i europea", ha afegit.