Pick&Pack ha tancat la primera edició. L'esdeveniment de packaging i intralogística ha superat les expectatives dels seus organitzadors i ha rebut més de 7.000 assistents provinents de tot l'Estat espanyol i ha deixat 11 milions d'euros d'impacte econòmic a Barcelona. La sostenibilitat, la robòtica col·laborativa, el talent i la tecnologia han estat els temes centrals de la fira, que s'ha celebrat entre el 12 i el 14 de febrer.
Hi han exposat les seves solucions més de 150 empreses, emmarcades en la fabricació, materials, impressió i qualsevol part de la cadena logística. A més, el Congrés Nacional de Packaging 4.0 ha rebut més de 180 experts que han debatut sobre la necessitat d'introduir solucions innovadores en els sectors de l'alimentació, farmacèutica i cosmètica, automoció, moda i gran consum.
"Hem convertit Barcelona en el centre neuràlgic del packaging i la intralogística i gràcies a tots els assistents i ponents hem començat a dibuixar el mapa del sector per als propers anys, en què la innovació, la tecnologia i la sostenibilitat jugaran un paper transcendental", ha dit la directora de Pick&Pack, Marina Uceda.
Entre les conclusions que es poden extreure de l'esdeveniment destaca un reclam generalitzat del sector cap a l'administració en matèria de reciclatge. Consideren que no hi ha comunicació suficient sobre el reciclatge a l'abast de la indústria i el consumidor final, i que aquest procés se sol fer malament. Així, insten a l'administració pública a regular les polítiques en aquest sentit.
Nous materials
Quant a la innovació i investigació, destaquen els nous materials que apareixen constantment. Els materials biodegradables són un pas més en la recerca de la circularitat en el sector. L'objectiu: substituir el plàstic. La inclusió de noves tecnologies contribueix en aquest àmbit, però també en l'automatització de processos.
La robòtica i la intel·ligència artificial han permès crear llocs de feina en logística, segons un estudi del Fòrum Econòmic Mundial sobre el qual s'ha parlat en l'esdeveniment, organitzat per Nebext.