• Economia
  • Pick & Pack se centrarà en el packaging com a eina per seduir al consumidor

Pick & Pack se centrarà en el packaging com a eina per seduir al consumidor

Barcelona acollirà del 12 al 14 de febrer de 2020 la primera edició de l'esdeveniment destinat als professionals del packaging i la intralogística

El Congreso Nacional de Packaging 4.0 analizará el papel del packaging como elemento de marketing | Cedida
El Congreso Nacional de Packaging 4.0 analizará el papel del packaging como elemento de marketing | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
27 de Novembre de 2019

El packaging ja no és solament una indústria productora d'envasos, embalatges i contenidors de productes, sinó que s'ha convertit en una fàbrica d'elements estratègics de comunicació i màrqueting. Els nous dissenys en packaging s'han convertit en una eina per seduir al client i augmentar les vendes de les empreses. Un canvi de paradigma que ha convertit aquesta indústria en un sector transversal en moltes activitats econòmiques. En aquest context, el Congrés Nacional de Packaging 4.0, celebrat en el marc de Pick & Pack del 12 al 14 de febrer de 2020 a Barcelona, analitzarà les noves tendències en packaging així com les innovacions tecnològiques aplicades a aquesta indústria.

Diversos estudis mostren com més del 60% dels consumidors tria un producte pel packaging, mentre que el 41% repeteix segons la seva primera interacció amb l'envàs. En paraules de Marina Uceda, directora de Pick & Pack, "en aquesta decisió, els consumidors valoren la facilitat d'ús, la informació que proporciona o l'aplicació de sistemes intel·ligents i interactius. Així, el Smart packaging s'ha convertit en una tendència cada vegada més important per al sector contribuint en la fidelitat del consumidor. Per això, Pick & Pack s'ha proposat analitzar el paper dels envasos i embalatges de disseny com a elements de comunicació, i descobrir les diferents aplicacions del neuromarketing".

"El packaging del futur ve marcat per contenidors que, a més de preservar el producte, tinguin la capacitat de seduir al client a través de la personalització i de despertar les emocions. Sempre sense oblidar l'aposta per la sostenibilitat", destaca Àlex Brossa, Cluster Manager del Packaging Cluster, coorganizadors del Congrés Nacional de Packaging 4.0. Així, Pick & Pack, que espera reunir a més de 7.000 professionals i a 180 experts internacionals del sector, descobrirà com el packaging sostenible i l'ecommerce poden anar de la mà, així com debatrà sobre el concepte de Greenwashing.

El secret per desenvolupar la digitalització en la indústria del packaging

La indústria 4.0 comporta noves formes d'intel·ligència, coneixement i competències de gestió que ja són una realitat en molts sectors, com el del packaging. Així, experts donaran a conèixer quins són les tecnologies que ajudaran a la indústria a avançar cap a la competitivitat i la sostenibilitat. Nanotecnologia, biotecnologia, fotònica, 3D Printing i blockchain seran algunes de les solucions aplicades a la indústria del packaging que es presentaran al congrés.

"La digitalització està modificant profundament la societat i el teixit empresarial a una gran velocitat. Un context que obliga a les empreses a repensar tot tipus de processos i a introduir solucions que impulsin la transformació digital en el sector del packaging. Tots aquests reptes i oportunitats que ofereixen la intel·ligència artificial, la ciberseguridad, el cloud industrial, el IoT, l'automatització o la robòtica col·laborativa, es debatran en el Congrés Nacional de Packaging 4.0", assenyala Marina Uceda, Event Manager de Pick & Pack.

Un congrés que aportarà una nova visió a la indústria del packaging i que donarà resposta a les necessitats de cada segment amb diferents fòrums verticals per a l'alimentació i begudes, retail, cosmètica i bellesa, farmàcia, automoció, electrònica i béns industrials. Tots els experts i professionals del sector del packaging poden presentar encara les seves candidatures per participar com a ponents al Congrés Nacional de Packaging 4.0 i contribuir, així, al creixement del sector i establir junts els reptes de futur a Pick & Pack.