• Economia
  • El Port de Barcelona estrena una àrea d'innovació

El Port de Barcelona estrena una àrea d'innovació

​L’Àrea d’Innovació i Estratègia de Negoci estarà liderada per Santiago Garcia-Milà, actual subdirector general d’Estratègia i Comercial

 Santiago Garcia-Milà i Carla Salvadó | Cedida
Santiago Garcia-Milà i Carla Salvadó | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
26 de Novembre de 2020

El Port de Barcelona crearà una nova Àrea d’Innovació i Estratègia de Negoci i convertirà en subdirecció general de Comercial i Màrqueting l’actual subdirecció general d’Estratègia i Comercial. Segons expliquen en un comunicat, aquesta reorganització respon a la necessitat d’adaptar l’estructura organitzativa del Port als ràpids canvis que es produeixen al seu entorn per respondre millor a reptes com la transformació dels models de negoci logístic-portuaris, les revolucions energètica i digital o disrupcions com la covid-19.

La nova Àrea d’Innovació i Estratègia de Negoci, en doble dependència de la Presidència i de la Direcció General del Port, s’encarregarà de coordinar la implementació del nou Pla Estratègic 2021-2025 des d’una perspectiva transversal a tota l’organització i estarà liderada per Santiago Garcia-Milà, actual subdirector general d’Estratègia i Comercial del Port i president de la International Association of Ports and Harbors (IAPH).

La planificació estratègica, expliquen, "és un procés continu i el desplegament del nou Pla Estratègic del Port de Barcelona requereix d’una dedicació constant, amb revisions freqüents per adaptar-lo a les noves realitats". Planificar amb èxit requereix, assenyalen, "d’un perfil amb capacitat de lideratge i experiència en diferents sectors i entorns organitzatius, amb enfocament internacional, una visió àmplia del sector i l’habilitat per desenvolupar iniciatives de millora, identificant noves oportunitats". És justament per això que han considerat que la persona més adient per assumir aquestes responsabilitats és Santiago Garcia-Milà.

Pel que fa a la nova subdirecció general de Comercial i Màrqueting han triat Carla Salvadó, qui va ser cap de Màrqueting i Creuers al Port de Barcelona fins l’any 2016. Santiago Garcia-Milà i Carla Salvadó impulsaran en els propers tres mesos aquesta reestructuració amb la finalitat de fer una transició endreçada tant amb els clients com amb les persones de la subdirecció. Una vegada finalitzi aquest període es faran efectius els canvis i els nomenaments.