• Economia
  • Barcelona és el port europeu que més creix en contenidors

Barcelona és el port europeu que més creix en contenidors

La instal·lació catalana supera els 1,9 milions de TEU fins a l’agost

El port de Barcelona, en desavantatge per manca de connexions viàries i ferroviàries | ENGINYERS DE CAMINS
El port de Barcelona, en desavantatge per manca de connexions viàries i ferroviàries | ENGINYERS DE CAMINS
Redacció VIA Empresa
Barcelona
18 de Setembre de 2017
Act. 18 de Setembre de 2017

El Port de Barcelona és el port europeu que més creix en el segment de contenidors, amb un increment del 30,2% durant els vuit primers mesos de l’any. Així, el nombre de TEU (equivalent a un contenidor de 20 peus) ha estat de 1.945.647 durant aquest període, segons indica l’enclavament portuari en un comunicat.

Fins a l’agost, el volum de contenidors del Port de Barcelona ha registrat resultats positius en totes les seves modalitats (transbordament, comerç exterior i cabotatge amb les illes). Tot i que l’increment s’ha accelerat en la càrrega contenitzada de transbordament (contenidors que són descarregats per tornar-se a embarcar cap a la seva destinació final), amb un augment del 128,3%, el comerç internacional també ha mantingut una bona evolució, amb creixements del 6,7% en les importacions i del 5,4% en les exportacions.

Cal recordar que el passat mes de juliol el Port de Barcelona va ampliar la seva oferta marítima amb 5 noves línies regulars, operades per la naviliera MSC, que reforcen les connexions de la capital catalana amb mercats estratègics, com ara l’Índia, els Estats Units, Canadà o Brasil.

El tràfic total augmenta un 21%

Pel que fa al tràfic total (que inclou totes les modalitats de càrrega), el Port de Barcelona ha registrat 40 milions de tones fins al mes d’agost, amb un increment del 21,3% respecte a l’any passat. A més de l’impuls dels contenidors, també han contribuït a aquests bons resultats els líquids a granel, que han superat els 9,4 milions de tones (+16,2%). En aquest apartat, han tingut increments importants productes com el gas natural (+61,6%), la gasolina (+21,2%), el fuel (+37,8%) o els productes químics (13,2%).

En relació al tràfic rodat (aquell que s’embarca sobre camió, plataforma o remolc), el port ha transportat més de 270.000 unitats de transport intermodal (UTI), xifra que suposa un avenç del 6,5% respecte a l’any passat. En concret, en el segment de les autopistes del mar (línies mixtes de càrrega i passatge que connecten la capital catalana amb diverses destinacions d’Itàlia i del Nord d’Àfrica), el Port ha superat les 94.500 UTI, amb un increment del 7,3%. Aquest resultat suposa el desviament d’un nombre idèntic de camions de la carretera al mode marítim, més eficient i sostenible.

Quant al moviment de vehicles, fins al mes d’agost la instal·lació catalana ha registrat 554.779 unitats transportades, amb un retrocés del 8,7% respecte a l’any passat. Les importacions d’automòbils, però, es mantenen en signe positiu, amb un increment del 5,8%.

En l’apartat de passatgers, el Port de Barcelona ha rebut un total de 2,7 milions d’usuaris de ferris i de creuers, amb un creixement del 2,2%. Destaca l’evolució dels passatgers de ferris de línia regular (que enllacen amb les Illes Balears, Itàlia o Nord d’Àfrica), que han augmentat un 11%. Per la seva banda, els creueristes s’han situat en 1,68 milions, amb un lleuger descens (-2,8%) respecte a l’any passat.