![Imatge del Port de Barcelona | iStock Imatge del Port de Barcelona | iStock](https://www.viaempresa.cat/uploads/s1/26/60/86/14/istock-1456730906.jpeg)
Entre els mesos de gener i maig, el trànsit de contenidors al Port de Barcelona va caure un 12%. En aquest sentit, el tràfic de sòlids a granel ha crescut un 5,9% pels bons resultats del ciment i el clínquer (32,9%), els cereals i les farines (+71,8%) i la sal comuna (+29,9%). El transport de líquids ha caigut un 14,6% per la disminució de tots els hidrocarburs, excepte el gasoil. En canvi, els productes químics han pujat un 24,3%.
El tràfic d’automòbils ha permès transportar 337.864 unitats durant els cinc primers mesos de l’any a través del Port de Barcelona, amb la importació creixent un 170,5%, l’exportació un 35,4% i els trànsits un 162%. Per zones, l’activitat del Port ha crescut en l’àmbit de les importacions procedents del Vietnam i Corea del Sud, mentre que Emirats Àrabs i l’Índia són els principals mercats exportadors.
En clau de creuers i ferris, entre els mesos de gener i maig, Barcelona ha recuperat els nivells previs a la pandèmia amb 1,4 milions de passatgers. Una xifra que representa un increment d’un 86,2% que el mateix període de l’any passat. D’aquests, gairebé un milió, 997.841, han estat creueristes, mentre que 473.046 han viatjat amb ferri. Principalment, l’origen o destí dels vaixells d’aquest àmbit són ports italians.