Baixa el tràfic de contenidors al Port de Barcelona

El moviment de creuers i ferris recupera el nivell previ a la pandèmia

Imatge del Port de Barcelona | iStock Imatge del Port de Barcelona | iStock

Entre els mesos de gener i maig, el trànsit de contenidors al Port de Barcelona va caure un 12%. En aquest sentit, el tràfic de sòlids a granel ha crescut un 5,9% pels bons resultats del ciment i el clínquer (32,9%), els cereals i les farines (+71,8%) i la sal comuna (+29,9%).  El transport de líquids  ha caigut un 14,6% per la disminució de tots els hidrocarburs, excepte el gasoil. En canvi, els productes químics han pujat un 24,3%. 

El tràfic d’automòbils ha permès transportar 337.864 unitats durant els cinc primers mesos de l’any a través del Port de Barcelona, amb la importació creixent un 170,5%, l’exportació un 35,4% i els trànsits un 162%. Per zones, l’activitat del Port ha crescut en l’àmbit de les importacions procedents del Vietnam i Corea del Sud, mentre que Emirats Àrabs i l’Índia són els principals mercats exportadors. 

En clau de creuers i ferris, entre els mesos de gener i maig, Barcelona ha recuperat els nivells previs a la pandèmia amb 1,4 milions de passatgers. Una xifra que representa un increment d’un 86,2% que el mateix període de l’any passat. D’aquests, gairebé un milió, 997.841, han estat creueristes, mentre que 473.046 han viatjat amb ferri. Principalment, l’origen o destí dels vaixells d’aquest àmbit són ports italians. 

Més informació
El Port de Barcelona crea la Fundació BCN Port Innovation
El Port de Barcelona aprova la connexió entre els molls de l’Energia i Adossat
La singularitat de Barcelona com a port base de creuers
Avui et destaquem
El més llegit