• Economia
  • L'impacte del coronavirus en el comerç internacional del Port

L'impacte del coronavirus en el comerç internacional del Port

El tràfic de mercaderies de l'enclavament públic suma al març un total de 4,9 milions de tones, una xifra que suposa una caiguda del 8,3%

Les exportacions catalanes representen el 24,8% del total de l'Estat espanyol | iStock
Les exportacions catalanes representen el 24,8% del total de l'Estat espanyol | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
21 d'Abril de 2020

El tràfic de mercaderies del Port de Barcelona ha sumat el mes de març un total de 4,9 milions de tones, una xifra que suposa una caiguda del 8,3% respecte al moviment de mercaderies registrat el mateix mes de l’any anterior, segons informen en un comunicat. Aquest descens causat per l’impacte que la covid-19 està tenint tant en el comerç internacional com en l’aturada en sec de la indústria que es va viure, primer, a bona part d’Àsia i, posteriorment, a Europa i Amèrica.

 

Les conseqüències negatives que la pandèmia per coronavirus està tenint arreu es deixen notar a tots els tipus de tràfic, especialment en aquelles mercaderies més lligades als sectors industrials no considerats bàsics. Tot i que hi ha tràfics que creixen en part per l'estat d’alarma.

 

En el cas dels contenidors, en el mes de març han passat pel Port de Barcelona un total de 219.827 TEUs, un 18,9% menys que al març de l’any 2019. Aquesta caiguda té a veure principalment amb el descens dels trànsits (-38%), mentre que la baixada en les importacions se situa en el 19% −concentrada principalment en el mercat asiàtic (-24%)− i les exportacions registren un creixement del 8%.

Dos són els tràfics que pateixen de forma més clara les conseqüències negatives del coronavirus: els automòbils  i el passatge. En el primer cas, s’han comptabilitzat 52.605 unitats mogudes durant el mes de març, el que suposa una caiguda del 30,7% respecte el mateix mes del 2019. En el cas de les importacions el descens se situa en un 20%.