La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha explicat que espera que els primers molls electrificats puguin estar a punt en cinc anys. Primer, però, el Port de Barcelona ha sol·licitat permisos a Red Eléctrica per fer la distribució de l'energia als molls de les instal·lacions, un tràmit que encara es podria allargar almenys 18 mesos, i després executar els projectes per distribuir l'energia. "No és un procés ràpid sinó a mig i llarg termini", ha assenyalat la presidenta, que ha afirmat que també cal el consens i la col·laboració de les companyies que operen al port i les administracions, com l'Ajuntament de Barcelona. Conesa ha fet aquestes declaracions en l'acte Go Green d'APM Terminals a les instal·lacions del Port de Barcelona, on també ha reiterat l'objectiu de reduir en un 30% les emissions de cara el 2030.
Conesa també treballarà amb l'objectiu que els primers molls electrificats siguin els que estan més a prop de la ciutat, segons ha comentat. "Hem fet el càlcul per a tot el port. En aquests moments, sabem que hi ha flotes de càrrega en un percentatge gens menor que es poden connectar elèctricament i pactarem la priorització dels diferents molls en funció de com tinguem planificada la distribució", ha afegit.
La presidenta de Port de Barcelona ha comentat que autoritat portuària té "l'obligació" d'implementar una sèrie de mesures que permetin a les instal·lacions reduir les emissions fins a un 30%. Per això, de moment s'han demanat els permisos a Red Elèctrica per poder fer arribar energia al port mitjançant la línia d'alta tensió als molls i als vaixells que hi atraquen.
L'any passat, APM Terminals va implementar altres mesures i des de fa un any, el 100% del consum elèctric utilitzat a la terminal de Barcelona prové d'energies renovables, es van substituir equips d'aire tradicionals en l'equipament tècnic de Barcelona per d'altres que consumeixen menys i es van implantar LED i es va renovar el sistema de depuració de les aigües residuals, entre d'altres.