• Economia
  • El Port de Barcelona puja en tràfic de mercaderies i baixa en passatgers

El Port de Barcelona puja en tràfic de mercaderies i baixa en passatgers

El moviment de mercaderies creix un 5% al gener i el transport de passatgers es redueix un 4,1%

Un creuer atracat al Port de Barcelona, que ha registrat un descens del nombre de passatgers al gener | iStock
Un creuer atracat al Port de Barcelona, que ha registrat un descens del nombre de passatgers al gener | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
19 de Febrer de 2020

El tràfic de mercaderies del Port de Barcelona ha crescut un 5% al gener en comparació al mateix mes de l'any 2019, mentre que el transport de passatgers ha disminuït un 4,1%. En concret, per l'enclavament hi han passat 5,5 milions de tones i 150.162 persones. Pel que fa a les mercaderies, han estat els líquids a granel -que han augmentat un 42,1%- els que han empès l'increment; se n'han mogut 1,5 milions de tones.

 

Els que més han crescut han estat els olis i greixos (99,7%), la benzina (89,5%), el fuel (83,5%) i el gas natural (24%). Els sòlids a granel també han tingut un comportament positiu, amb una pujada del 6,1% i 346.741 tones. En aquest cas, han estat el ciment i clínquer que han impulsat l'avenç, amb un 54,5% més. 

 

Els contenidors han registrat una caiguda del 9,2%, que segons ha indicat el Port a través d'un comunicat, s'ha produït a causa del mal comportament dels transbordaments, els contenidors que només es descarreguen per tornar-se a embarcar cap a la destinació final. Aquests han caigut un 19,1%. El tràfic de vehicles també ha fet un pas enrere, amb un descens del 16,6% en comparació al gener anterior i 46.225 unitats transportades. Els usuaris de ferris han estat 58.476 persones, mentre que els creueristes s'han situat en els 91.686. En ambdós casos es redueixen, el 6,3% i el 2,7% respectivament. 

Els països més actius en intercanvis comercials amb el port de Barcelona són el Brasil (augmenta un 48,4%), Aràbia Saudita (29%), el Vietnam (27,2%), Egipte (26,6%), l'Índia (24,4%), el Japó (17,2%) i la Xina (13,8%). Pel que fa a la curta distància, destaca el bon resultat de les línies regulars de càrrega i passatge amb Itàlia i el Nord d'Àfrica, amb un increment del 6,8%.