El tràfic de contenidors del Port de Barcelona manté el fort ritme de creixement que ha registrat des d'inicis d'any i consolida els bons resultats de l'enclavament, que fins a l'abril ha mogut 22,2 milions de tones, un 1,3% més que l'any passat, que va tornar a ser de rècord. Tot i que el context econòmic mundial ha frenat en sec les exportacions, el port ho ha compensat amb la bona marxa de les importacions i dels granels líquids.
En aquests quatre primers mesos de l'any l'enclavament ha manipulat 1,12 milions de TEU –l'equivalent a un contenidor de vint peus–, un 6,8% més que el primer quadrimestre del 2018. Els contenidors d'exportació han caigut un 11,7% i ja acumulen quatre mesos consecutius en negatiu, mentre que les importacions aguanten el tipus (+4,7%), tot i que a l'abril es van reduir per primera vegada aquest any. Els transbordaments –contenidors que es descarreguen i es tornen a carregar a un vaixell sense sortir del port– pugen un 21%.
El sud-est asiàtic guanya pes
Les rutes comercials amb el sud-est asiàtic es mantenen com els més actius gràcies a l'increment dels intercanvis amb Tailàndia (19,1%), Vietnam (+4,4%), el Japó (+4,2%) i la Xina (+1,8%), país que concentra una quarta part del tràfic de contenidors del port. Egipte (+8,9%) també ha tingut un paper destacat en aquest primer quadrimestre de l'any. En canvi, les autopistes del mar que connecten Barcelona amb Itàlia i el nord d'Àfrica ha registrat un lleuger descens de l'1,5%.
Més inesperat ha estat el descens del trànsit de passatgers, que s'ha quedat a tocar de les 900.000 persones i retrocedeix un 3,5% per la caiguda del nombre de creueristes. Amb 552.000 turistes, els molls del port van veure passar un 10,7% menys de persones entre el gener i l'abril, mentre que els passatgers de les línies regulars de ferri han crescut un 11% i han transportat 340.000 persones.