• Economia
  • El Port lidera un projecte internacional d'electrificació de molls

El Port lidera un projecte internacional d'electrificació de molls

La infraestructura analitza alternatives per proveir d'energia neta els vaixells durant la seva estada a l'enclavament

El Port de Barcelona aposta per l'electrificació dels molls | iStock
El Port de Barcelona aposta per l'electrificació dels molls | iStock
Europa Press
Barcelona
14 d'Agost de 2019

El Port de Barcelona vol fomentar l'electrificació de molls. L'enclavament portuari lidera el grup de treball Power-to-Ship, dins del marc del World Ports Climate Action Pogram (WCAP), amb l'objectiu que ports internacionals com Los Angeles, Anvers, Hamburg, Rotterdam o Vancouver apostin per l'electrificació de molls.

Segons un comunicat de l'enclavament portuari, el líder d'estratègia del Port de Barcelona, Jordi Torrent, i el de medi ambient, Jordi Vila, són els representants de la infraestructura en el grup de treball i compten amb la col·laboració de l'Institut d'Investigació en Energia de Catalunya (IREC).

Actualment, s'està duent a terme la primera fase del projecte, que consisteix en el llançament d'un estudi global a una quarantena de ports d'arreu del món, els resultats dels quals seran públics a finals de l'any 2019 i tindrà l'objectiu d'"analitzar les diferents alternatives existents per proveir d'energia neta els vaixells" durant la seva estada en l'enclavament.

Durant l'any 2020, els responsables del projecte avaluaran "solucions, avantatges i inconvenients" de cada port per fer propostes d'accions que redueixin les emissions de gasos en les seves instal·lacions.

A més d'aquest projecte, el Port de Barcelona participa en un altre grup de treball del WPCAP, liderat pels enclavaments de Rotterdam i Vancouver, que està enfocat a "fomentar el desenvolupament de combustibles de zero o baix contingut en carboni" com a alternativa als combustibles fòssils.

Aliança per reduir la contaminació

El WPCAP és una aliança que va néixer el setembre del 2018 de la Cimera Mundial d'Acció Climàtica de San Francisco que lluita contra el canvi climàtic a través de la descarbonització del transport naval.

Entre les seves principals accions, la unió pretén augmentar l'eficiència de cadenes de subministrament amb eines digitals, accelerar el proveïment d'energia renovable als vaixells i fomentar l'ús de combustibles i d'instal·lacions de manipulació de càrrega amb baix contingut en carboni.