El Port de Tarragona ha tancat l’any 2023 amb 33.030.021 tones en tràfic de mercaderies, un resultat impulsat principalment per nous rècords en productes agroalimentaris i cru de petroli. Aquest bon comportament dels tràficstradicionals el situa com el port que més creix en la llista dels 10 ports amb més moviment del sistema portuari estatal i li permet compensar la disminució de tràfics com el carbó i la càrrega general contenitzable.
Els cereals, pinsos i farines van assolir 7,6 milions de tones (un 28,5% més respecte al 2022) i el cru de petroli va assolir 9,8 milions de tones (24,8% més que el 2022). El Port de Tarragona tanca l’any 2023 amb uns ingressos de més de 64 milions d’euros (64,5 milions), un resultat similar al de l’any passat (64,7) i que confirma el salt qualitatiu realitzat l’any passat.
El Port de Tarragona tanca l’any 2023 amb uns ingressos de 64,5 milions d'euros
Els dos darrers exercicis han suposat un increment d’ingressos de prop de 20% respecte als exercicis de 2021 i anteriors, en què els resultats oscil·laven entre 50 i 57 milions d’euros de vendes anuals. El president del Port de Tarragona, SaülGarreta, afirma que “la solidesa estructural del Port és un punt fort que s’ha d’aprofitar per implementar amb garantia d’èxit l’estratègia #RumbEcoPort2027 per a la transició energètica del sector portuari i la descarbonització de la cadena logística”.
El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) també ha qualificat els resultats de 2023 com “uns bons resultats, si tenim en compte els reptes que el Port ha hagut de fer front durant 2023”. Garreta ha destacat la preocupació per part dels agents econòmics que durant l’any passat pels efectes que fenòmens globals han tingut en la cadena de subministrament, com la invasió russa d’Ucraïna, els atacs als vaixells al Mar Roig, el canvi climàtic, i els reptes en clau local, com la sequera, la disminució del tràfic de carbó o la recuperació de la concessió de la terminal de contenidors.
Per al president de l’APT, el Port de Tarragona ha sabut substituir aquests tràfics amb un impuls dels tràfics tradicionals “amb rècord de cereals i de cru de petroli, i un augment en tràfics cada cop més consolidats com la fruita tropical, els vehicles nous, minerals i productes siderúrgics".