• Economia
  • PortAventura acollirà el I Congrés de Turisme Familiar

PortAventura acollirà el I Congrés de Turisme Familiar

El turisme de famílies ja representa el 30% dels ingressos del sector turístic a Catalunya

PortAventura compta amb sis àrees temàtiques | Cedida
PortAventura compta amb sis àrees temàtiques | Cedida
Europa Press
16 de Juny de 2015
Act. 09 de Novembre de 2015
El 22% dels turistes internacionals que visita Espanya ho fa en família, segons ha destacat aquest dimarts la secretària d'Estat de Turisme, Isabel Borrego, un segment en el qual Espanya és "capdavanter" i que en el cas de Catalunya podria representar ja el 30% dels ingressos del sector. La importància del turisme familiar s'ha posat de manifest aquest dimarts durant la presentació a Madrid del I Congrés Internacional de Turisme Familiar, que se celebrarà en PortAventura els pròxims 12 i 13 de novembre, organitzat per la Direcció general de Turisme de la Generalitat de Catalunya.

La trobada, al que s'han adherit la Secretaria d'Estat de Turisme i la Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), reunirà a un comitè d'experts per realitzar una anàlisi global i específic d'aquest segment i poder "tenir dades més contrastades". A més, es discutirà sobre quatre eixos: el turisme familiar en l'àmbit mundial, el perfil sociològic del col·lectiu, la gestió integral d'aquest tipus de viatgers i els nous canals d'informació.

Turista fidel i de llarga estada
Borrego ha assegurat que els turistes internacionals que viatgen en família són de llarga durada, amb una estada mitjana que supera els nou dies per sobre de la mitjana. També ha assenyalat a més que el turista familiar és "fidel" a la destinació, per això va advocar per treballar per conservar-ho, objectiu a què contribuirà la celebració d'aquest congrés internacional, en la línia en la qual es treballa des del seu Departament.

Per la seva banda, el president de la patronal hotelera, Juan Molas, ha destacat que el turisme familiar compensa la caiguda d'altres mercats i va apuntar als mercats britànic, francès i el mateix mercat nacional, com els principals emissors d'aquest tipus de visitants. No obstant això, apunta que no cal descurar mercats creixents de l'Est d'Europa, com la República Txeca, Eslovàquia i Polònia per captar turistes familiars.

La família tria destinacions en el 50% dels casos
La directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marian Muro, ha explicat que "el turisme familiar representa el 30% d'ingressos" del sector a Catalunya, segons alguns estudis d'experts, que des del seu departament estan valorant per tenir "dades contrastades". Muro afirma que més del 50% de les decisions sobre vacances es prenen en família, buscant informació per Internet, i que en més del 60% dels casos els nens trien una destinació de platja o un parc temàtic.

A l'hora de triar destinació, també cobren importància "la seguretat, les comunicacions o la sanitat", va apuntar Molas. A Espanya, dels 15.000 hotels registrats en la Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments, 4.800 d'ells són de turisme familiar. En total, 600 empreses catalanes estan adscrites a la certificació de turisme familiar, de les quals 450 són hotels. En l'àmbit comunitari, existeixen entorn de 2.700 establiments hotelers dels quals el 20% són de turisme familiar.