L'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat continua superant els seus rècords. El passat mes de març va rebre 4,2 milions de passatgers, un 13,8% més que al mateix període del 2023, segons dades d'Aena. És el cinquè mes consecutiu en què les dues terminals registren les seves millors dades en aquest àmbit. En total, va haver-hi 3.130.094 usuaris en vols internacionals, fet que suposa un creixement del 17,5% interanual. Pel que fa a vols nacionals, van trepitjar l'aeroport 1.142.079 viatgers, un 4,9% més que el 2023.
Fa temps que l'aeroport de El Prat compta els mesos per rècords. De fet, des d'inici d'any, l'aeroport de Barcelona ha registrat 11,4 milions de passatgers, un 14,7% més que entre el gener i el març del 2023. L'origen d'aquest repunt, però, es troba sobretot als passatgers internacionals, que novament han augmentat en un 17,7%. En xifres absolutes, són 8,3 milions són viatgers d'arreu del món i 3,1 milions de vols nacionals. En aquest àmbit també s'han millorat les estadístiques, tot i que no amb tanta força (+7,4%).
D'altra banda, segons les dades d'Aena, el mes de març l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat va gestionar 27.013 operacions, un 11,7% anual. En l'acumulat del primer trimestre, la xifra va enfilar-se fins als 74.214 vols, un 12,7% més. Pel que fa a la càrrega, el mes passat es van transportar 15.345 tones de mercaderia, una xifra que suposa un 13,5% més que el març de 2023. En l'acumulat del primer trimestre, s'arriba a les 43.693 tones, un 20,9% més respecte al mateix període de 2023.
El Prat, a prop de saturar-se
Tot plegat arriba enmig d'un context d'incertesa pel que fa al futur projecte d'ampliació de l'aeroport. Abans de la pandèmia, l'ocupació d'El Prat era del 95%, però després de la covid-19 les dades van baixar. Ara que les terminals estan més sol·licitades que mai, i amb les eleccions al Parlament de Catalunya molt properes, el nou Govern haurà de decidir què fer amb el projecte. La idea era construir una tercera pista i que l'aeroport esdevingués un hub internacional i un centre de connexions des d'on les aerolínies poguessin gestionar la majoria de les operacions de llarga distància.