• Economia
  • Premi Ensenyament 2013 a la formació dual

Premi Ensenyament 2013 a la formació dual

L'Institut Comte Rius de Tarragona guanya el guardó del Cercle d'Economia pel seu model educatiu

El Cercle d'Economia ha premiat la inserció laboral
El Cercle d'Economia ha premiat la inserció laboral
ACN
07 de Maig de 2013
L'Institut Comte de Rius de Tarragona ha estat guardonat amb el Premi d'Enseyament 2013, dotat amb 25.000 euros i que concedeix la Fundació Cercle d'Empresaris. El centre educatiu tarragoní potencia la inserció laboral dels seus alumnes i la combina amb la formació acadèmica per adaptar el currículum dels joves a les necessitats de les empreses i del mercat laboral.

El centre guanyador d'aquesta edició planteja un "bon model educatiu", segons ha afirmat el president del Cercle d'Economia, Carlos Cuatrecasas. Des de l'institut, milloren la qualificació dels alumnes, signen convenis de pràctiques amb empreses i les combinen amb els estudis al centre escolar. "Es tracta d'un model flexible i modern que marca el camí a seguir davant la situació actual", ha asseverat el president de l'ens.

Guardó a la qualitat
La sisena edició dels Premis d'Ensenyament Cercle d'Economia ha comptat amb 130 centres educatius aspirants. El segon premi ha estat per a l'Escola Cooperativa El Puig d'Esparreguera, que funciona des del 1970. Els excel·lents resultats acadèmics dels seus alumnes i la seva aposta per una educació de qualitat els han valgut els 15.000 euros del premi. La consellera d'Enseyament, Irene Rigau, ha recordat la importància de l'educació integral.

A més dels dos guardonats, han estat també finalistes aquest any l'Escola Salsesiana de Sarrià de Barcelona, des de la qual s'ha presentat un projecte per adaptar d'aprenentatge dels alumnes de Formació Professional; l'Escola Centcelles de Tarragona, que ha aconseguit millorar la imatge del seu centre i augmentar el nombre d'alumnes matriculats; i el projecte Junts, de l'Ajuntament de Granollers en col·laboració amb vuit centres, per tal de minimitzar el fracàs escolar.