La junta directiva d'Afrucat i el director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol, han signat un acord de col·laboració amb els supermercats alemanys Edeka per incloure el préssec pla en la seva campanya de promoció.
La principal cadena de distribució alemanya Edeka ha centrat la seva campanya de promoció en el préssec pla. Aquestes accions de promoció inclouen més de 700 degustacions especialitzades a les botigues de la cadena, reportatges en revistes, publicitat als diaris generalistes i programes de cuina protagonitzats per bloggers.
Edeka, que compta amb un 25% de la quota de mercat al país germànic, preveu duplicar la venda de préssec pla procedent de la zona de Catalunya gràcies a aquesta campanya. Segons Francisco Contreras, responsable de màrqueting d’Edeka, "veiem que el producte està tenint molt bona acceptació entre els nostres clients i preveiem que això es pot traduir en un efecte dominó i que s'incrementi la demanda de préssec pla per part de la resta d'operadors alemanys".
Actualment, Alemanya és el principal destí de la fruita de pinyol catalana, seguida de França i Itàlia, amb una importació de 50.000 tones de préssec i 54.000 tones de nectarina. El país germànic també representa el principal destí per a la fruita espanyola, que hi va enviar l'any 2016 un total de 105.000 tones de préssec i 114.000 tones de nectarines.