• Economia
  • El primer OPS per a ferris del Port de Barcelona arriba a la terminal de Grimaldi

El primer OPS per a ferris del Port de Barcelona arriba a la terminal de Grimaldi

L’arribada de l’OPS a la terminal del moll de Sant Bertran, la més propera a la ciutat, marca l’inici del compte enrere per poder connectar els primers ferris el proper mes de gener

El Port de Barcelona va signar fa més de dos anys un acord per desenvolupar l’OPS amb Grimaldi | ACN
El Port de Barcelona va signar fa més de dos anys un acord per desenvolupar l’OPS amb Grimaldi | ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
22 de Novembre de 2024

El primer sistema Onshore Power Supply (OPS) per a ferris del Port de Barcelona ja es troba a la terminal de Grimaldi al moll de Sant Bertran. L’arribada d’aquest element marca l’inici del compte enrere per tenir el sistema operatiu al gener, de forma que els ferris que arriben al moll comercial més proper a la ciutat, puguin aturar els seus motors i funcionar només amb l’electricitat d’orígen renovable que els subministrarà l’OPS, reduint així les emissions i el soroll que generen.

L’arribada de l’OPS ha estat precedida pels treballs d’obra civil que han permès fer arribar la xarxa de mitja tensió fins a la terminal i desplegar les connexions de l’OPS fins a la vora del moll. El muntatge d’aquest OPS es completarà a mitjans de desembre amb l’arribada del Cable Management System (CMS), dissenyat específicament per integrar-se en l’operativa de la terminal i donar flexibilitat per poder connectar els diferents ferris que hi atraquen.

L’arribada d’aquest element marca l’inici del compte enrere per tenir el sistema operatiu al gener

Coincidint amb els treballs d’instal·lació del nou sistema, Grimaldi ja torna a operar el seu ferri Ciudad de Palma, que ha estat modificat per poder-se connectar a l’OPS i aturar els seus motors mentre està amarrat al Port de Barcelona. Gràcies a aquestes modificacions, previstes en l’acord que Grimaldi i el Port de Barcelona van signar el febrer de 2022, l’OPS podrà realitzar connexions diàries ja des de la seva entrada en funcionament, maximitzant l’estalvi d’emissions.

Com en el cas de l’OPS de la terminal BEST del Port de Barcelona, el primer de la Mediterrània en una terminal de contenidors, l’OPS de la terminal Grimaldi funcionarà els dos primers anys en fase pilot, cosa que permet als operaris de la terminal i del Port de Barcelona conèixer de primera mà les necessitats d’aquest servei pioner, avançant conjuntament cap a la descarbonització.

José Alberto Carbonell, president del Port de Barcelona, ha destacat la importància de l’OPS de la terminal de Grimaldi, fent èmfasi en la seva proximitat a la ciutat de Barcelona. “Amb l’OPS per a ferris no només farem més sostenible l’activitat portuària, sinó que contribuïm a millorar la qualitat de l’aire de la ciutat i disminuir el soroll allà on podem tenir més impacte, als molls més propers al centre de la ciutat”.

José Alberto Carbonell, president del Port de Barcelona, ha destacat la importància de l’OPS de la terminal de Grimaldi, fent èmfasi en la seva proximitat a la ciutat de Barcelona

El conseller delegat de Grimaldi a Espanya, Mario Massarotti, ha assegurat que "aquest és un pas més cap a una operativa de Zero Emissions de tots els nostres ferris que fan escala a Barcelona. Tant els Cruise com els ECO, vaixells que serveixen les rutes amb Itàlia, compten amb un sistema de bateries que permet apagar els motors quan els vaixells estan a port. Gràcies a aquesta nova infraestructura, també els ferris de Trasmed, companyia del grup que serveix el mercat de les Illes Balears, deixaran d'emetre a port".