Prop del 90% dels ingressos de Gesame provenen de la seva estratègia d’exportació internacional. En un moment en què les fronteres ja no són un problema per donar-nos a conèixer al món, empreses exitoses com aquesta demostren com el fet de pertànyer a una petita ciutat com Vic no és un impediment per proveir grans empreses internacionals com Disney als Estats Units. I no només això: fer-los, també, hamburgueses amb la cara del Mickey Mouse.
Gesame no es dedica a processar carn, sinó a donar-li forma a través d’unes màquines que fabrica i que tenen una vida útil molt llarga. És per això que l'expansió internacional s'ha convertit en una obligació per seguir creixent i continuar fabricant sense perdre pistonada. Hamburgueses del Mickey Mouse a banda, com s’ho fan per arribar a tot el món? Quina és la metodologia per portar els seus productes a l'estranger? En parlem amb el seu director, Carles Acedo, en el tercer capítol de 'Punt d'inflexió'.
En el capítol d’avui, a més, comptem amb Cristina Serradell, directora de Negoci Internacional d’Acció: "La internacionalització és una carrera de fons. Requereix esforç i persistència i fa l’empresa més resilient".
Acció – l’Agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- presenta el pòdcast ‘Punt d’inflexió’, en col·laboració amb VIA Empresa, per apropar a la ciutadania els moments decisius que han canviat el curs d’empreses catalanes.
La primera temporada del pòdcast s’allargarà fins al mes de juliol i comptarà amb el testimoni de 10 empreses que explicaran com han viscut experiències que han representat un abans i un després per a la seva empresa.
A més d’Alier, durant la primera temporada, hi participaran les empreses Gesame, Bellapart, 3D Digital Venue, Venvirotech, Premium, Keybotics, Bold i Monocrom. A més, cada capítol compta amb la visió d’un expert del món de l’empresa com Xavier Marcet, Elena Busquets, Clara Navarro, Xavier Ferràs o Alfons Cornella, entre d’altres. Els capítols nous es publicaran els dimecres de manera bimensual i es podran escoltar a les plataformes Spotify, Ivoox i Youtube.