12
de Novembre
de
2015
Act.
12
de Novembre
de
2015
Catalunya s'ha convertit en una destinació força interessant per a les famílies que busquen on passar les seves vacances i 7 de cada 10 visitants són repetidors. Tornen perquè Catalunya és una destinació que genera satisfacció i fidelització, segons l'Enquesta a la demanda realitzada per l'Agència Catalana de Turisme (2015) i que aquest dijous s'ha presentat a Salou, on el parc d'atraccions Port Aventura acull la celebració del I Congrés Internacional de Turisme Familiar.
Atrets pel clima, seguit de les platges, la facilitat per contractar i l'hospitalitat del territori, el 27% de les famílies que practiquen turisme de manera conjunta són catalanes, el 17%, franceses i el 14% provenen d'altres territoris de l'Estat espanyol. Però independentment del seu lloc d'origen, els clients de turisme familiar allò que cerquen són unes característiques molt concretes: oferta d'activitats amb infants, allotjaments amb habitacions adaptades i existència de parcs i zones infantils. Una tríada que l'empresa SERHS Hotels, amb seu a Pineda de Mar i Sao Paulo, ha incorporat al seu negoci.
Facilitats per viatjar en família, clau
Tot i que en els seus diferents establiments continuen rebent clients de tot tipus, SERHS Hotels s'ha especialitzat en turisme familiar inaugurant les Vilars Rurals a Arnes, Cardona i Sant Hilari, tres allotjaments de 100 habitacions cadascuna a l'interior de Catalunya on els pares poden gaudir dels nens i de la seva solitud, si en volen en determinats moments, ja que disposen de nombroses activitats infantils. "Quan parles d'hotels per a famílies, el més important és que tinguis unes instal·lacions amples, espais suficients, bressols, habitacions separades però connectades, etc. La capacitat és important per a la família perquè també va lligada al concepte econòmic: és millor llogar una que dues habitacions", apunta Josep Maria Bagudà, director general de l'empresa.
La crisi econòmica va ser el context i l'excusa que va propiciar l'impuls d'aquest servei tan especialitzat, segons Bagudà, perquè són molt ben valorats. "Hem mirat de fer-ho millor i especialitzar-nos, perquè és el que porta la diferència", raona el directiu. L'especialització els ha dut fins i tot a crear el servei Babyfriendly que implica dues varietats de triturat diari al restaurant de l'hotel, comptar amb un escalfa-biberons, instal·lar una botigueta amb productes d'ús quotidià, etc. "Filant una mica l'oferta amb nens, ens vam adonar que ens estaven visitant famílies amb nadons i és quan vam pensar per què no ens espavilàvem, creant aquest servei. I ha estat un èxit perquè una de cada quatre famílies que venien aquest estiu ho feien amb un nadó", explica.
Altre exemple de turisme dirigit específicament a les famílies és el que oferta British Summer, companyia catalana especialitzada des de fa 31 anys en l'organització de programes d'estiu per adolescents a Anglaterra. Un dels seus socis, Daniel Delgado, explica a VIA Empresa que fa una dècada també s'adrecen a famílies completes perquè facin estades a l'estranger en una mena de viatge d'estudis familiar on aprendre i/o millorar l'anglès és l'objectiu. "Vam començar a oferir programes per a tota la família fa 12 anys, però cada vegada hi ha més demanda", apunta. En aquest sentit, Delgado està convençut que el futur de la seva companyia serà "ser cada vegada més com els EUA, ja que l'idioma serà l'excusa per fer coses en comú, tot i que no seran únicament classes sinó que hi haurà altres coses a més del vincle idiomàtic".
Però el preu és un aspecte a tenir present, tot i que les dades aquest dijous presentades revelen que el nivell d'ingressos del turista que viatja en família és alt: el 45% dels turistes familiars viuen en llars amb uns ingressos d'entre 2.000 i 4.000 euros mensuals. Per la seva part, i en el cas de British Summer, Delgado considera que "els programes per tota la família són cars si la gent ho compara amb una altra oferta de turisme. Una experiència familiar que implica hotel i allotjament potser, si comparo, sembli car la nostra, perquè oferim classes, excursions, etc. És una inversió econòmica més alta que pot ser una experiència turística normal", confirma Delgado, qui xifra en 3.500 euros –aproximadament- el preu que pagaria una família de tres membres per gaudir d'una setmana de vacances i idiomes a països com Irlanda, Anglaterra o Malta. Per contra, a Vilars Rurals l'estada d'una família de tres membres a Vilars Rurals per al pròxim pont de la Puríssima té un cost a partir dels 351 euros, tal com anuncien al seu web.
Internet, la font d'inspiració vacacional
Un dels primers consells que proposen els experts en turisme familiar és que els pares intentin sorprendre amb el viatge els més petits de la casa. Però, com sorprendre els nens quan viuen envoltats de gadgets, telèfons mòbils i imatges que reprodueixen com és el món amb només un clic? De fet, una de les conclusions de l'Estudi sobre Turisme Familiar, presentat arran una enquesta a nens de l'Estat espanyol i elaborat per l'Agència Catalana de Turisme (2015), revela que el 33% dels nens s'inspira i cerca per Internet on vol anar de vacances; el 30% per un anunci de televisió i el 18%, perquè algú els n'ha parlat. Són dades interessants les d'aquest estudi que dóna veu als nens, els quals tenen molt a veure en la decisió última d'on fer les vacances, ja que en un 56% dels casos les destinacions s'escullen en família.
Una altra curiosa conclusió és descobrir com comparteixen les seves experiències infantils: el 51% dels nens ho fa mitjançant les xarxes socials, i en un 47% dels casos ho conta només torna a casa o quan arriba a l'escola.
A Catalunya existeixen 22 destinacions amb el segell de Turisme Familiar i 700 empreses associades. En l'acte d'inauguració d'aquest dijous, el secretari d'Empresa i Competitivitat, de la Generalitat de Catalunya, Pere Torres, ha explicat que "aquest congrés és un acte de reivindicació del turisme com un sector econòmic clau del país però també d'un determinat model del turisme". Tanmateix, Torres ha defensat l'aposta de la Generalitat per un turisme de qualitat, responsable i sostenible a través de productes que aportin valor afegit, "el cas del turisme familiar".
Vora 500 professionals del sector turístic debatrà durant dos dies (fins aquest divendres) l'evolució del turisme familiar com a producte estratègic pel futur del sector turístic i generador de múltiples oportunitats per a empreses, institucions i entitats, cercant també noves línies de negoci.
Atrets pel clima, seguit de les platges, la facilitat per contractar i l'hospitalitat del territori, el 27% de les famílies que practiquen turisme de manera conjunta són catalanes, el 17%, franceses i el 14% provenen d'altres territoris de l'Estat espanyol. Però independentment del seu lloc d'origen, els clients de turisme familiar allò que cerquen són unes característiques molt concretes: oferta d'activitats amb infants, allotjaments amb habitacions adaptades i existència de parcs i zones infantils. Una tríada que l'empresa SERHS Hotels, amb seu a Pineda de Mar i Sao Paulo, ha incorporat al seu negoci.
Facilitats per viatjar en família, clau
Tot i que en els seus diferents establiments continuen rebent clients de tot tipus, SERHS Hotels s'ha especialitzat en turisme familiar inaugurant les Vilars Rurals a Arnes, Cardona i Sant Hilari, tres allotjaments de 100 habitacions cadascuna a l'interior de Catalunya on els pares poden gaudir dels nens i de la seva solitud, si en volen en determinats moments, ja que disposen de nombroses activitats infantils. "Quan parles d'hotels per a famílies, el més important és que tinguis unes instal·lacions amples, espais suficients, bressols, habitacions separades però connectades, etc. La capacitat és important per a la família perquè també va lligada al concepte econòmic: és millor llogar una que dues habitacions", apunta Josep Maria Bagudà, director general de l'empresa.
La crisi econòmica va ser el context i l'excusa que va propiciar l'impuls d'aquest servei tan especialitzat, segons Bagudà, perquè són molt ben valorats. "Hem mirat de fer-ho millor i especialitzar-nos, perquè és el que porta la diferència", raona el directiu. L'especialització els ha dut fins i tot a crear el servei Babyfriendly que implica dues varietats de triturat diari al restaurant de l'hotel, comptar amb un escalfa-biberons, instal·lar una botigueta amb productes d'ús quotidià, etc. "Filant una mica l'oferta amb nens, ens vam adonar que ens estaven visitant famílies amb nadons i és quan vam pensar per què no ens espavilàvem, creant aquest servei. I ha estat un èxit perquè una de cada quatre famílies que venien aquest estiu ho feien amb un nadó", explica.
Altre exemple de turisme dirigit específicament a les famílies és el que oferta British Summer, companyia catalana especialitzada des de fa 31 anys en l'organització de programes d'estiu per adolescents a Anglaterra. Un dels seus socis, Daniel Delgado, explica a VIA Empresa que fa una dècada també s'adrecen a famílies completes perquè facin estades a l'estranger en una mena de viatge d'estudis familiar on aprendre i/o millorar l'anglès és l'objectiu. "Vam començar a oferir programes per a tota la família fa 12 anys, però cada vegada hi ha més demanda", apunta. En aquest sentit, Delgado està convençut que el futur de la seva companyia serà "ser cada vegada més com els EUA, ja que l'idioma serà l'excusa per fer coses en comú, tot i que no seran únicament classes sinó que hi haurà altres coses a més del vincle idiomàtic".
Les Vilars Rurals ofereixen nombroses activitats per als nens. SERHS Hotels |
Però el preu és un aspecte a tenir present, tot i que les dades aquest dijous presentades revelen que el nivell d'ingressos del turista que viatja en família és alt: el 45% dels turistes familiars viuen en llars amb uns ingressos d'entre 2.000 i 4.000 euros mensuals. Per la seva part, i en el cas de British Summer, Delgado considera que "els programes per tota la família són cars si la gent ho compara amb una altra oferta de turisme. Una experiència familiar que implica hotel i allotjament potser, si comparo, sembli car la nostra, perquè oferim classes, excursions, etc. És una inversió econòmica més alta que pot ser una experiència turística normal", confirma Delgado, qui xifra en 3.500 euros –aproximadament- el preu que pagaria una família de tres membres per gaudir d'una setmana de vacances i idiomes a països com Irlanda, Anglaterra o Malta. Per contra, a Vilars Rurals l'estada d'una família de tres membres a Vilars Rurals per al pròxim pont de la Puríssima té un cost a partir dels 351 euros, tal com anuncien al seu web.
Internet, la font d'inspiració vacacional
Un dels primers consells que proposen els experts en turisme familiar és que els pares intentin sorprendre amb el viatge els més petits de la casa. Però, com sorprendre els nens quan viuen envoltats de gadgets, telèfons mòbils i imatges que reprodueixen com és el món amb només un clic? De fet, una de les conclusions de l'Estudi sobre Turisme Familiar, presentat arran una enquesta a nens de l'Estat espanyol i elaborat per l'Agència Catalana de Turisme (2015), revela que el 33% dels nens s'inspira i cerca per Internet on vol anar de vacances; el 30% per un anunci de televisió i el 18%, perquè algú els n'ha parlat. Són dades interessants les d'aquest estudi que dóna veu als nens, els quals tenen molt a veure en la decisió última d'on fer les vacances, ja que en un 56% dels casos les destinacions s'escullen en família.
Una altra curiosa conclusió és descobrir com comparteixen les seves experiències infantils: el 51% dels nens ho fa mitjançant les xarxes socials, i en un 47% dels casos ho conta només torna a casa o quan arriba a l'escola.
Inauguració del I Congrés Internacional de Turisme Familiar. Cedida |
A Catalunya existeixen 22 destinacions amb el segell de Turisme Familiar i 700 empreses associades. En l'acte d'inauguració d'aquest dijous, el secretari d'Empresa i Competitivitat, de la Generalitat de Catalunya, Pere Torres, ha explicat que "aquest congrés és un acte de reivindicació del turisme com un sector econòmic clau del país però també d'un determinat model del turisme". Tanmateix, Torres ha defensat l'aposta de la Generalitat per un turisme de qualitat, responsable i sostenible a través de productes que aportin valor afegit, "el cas del turisme familiar".
Vora 500 professionals del sector turístic debatrà durant dos dies (fins aquest divendres) l'evolució del turisme familiar com a producte estratègic pel futur del sector turístic i generador de múltiples oportunitats per a empreses, institucions i entitats, cercant també noves línies de negoci.