![Sant Valentí és una gran oportunitat de negoci i màrqueting per a qualsevol tipus de negoci | iStock Sant Valentí és una gran oportunitat de negoci i màrqueting per a qualsevol tipus de negoci | iStock](https://www.viaempresa.cat/uploads/s1/26/21/64/18/istock-1362666509.jpeg)
El pressupost que destinaran cada persona a Sant Valentí serà de 95 euros de mitjana. És la xifra que ha recollit el portal Aladinia.com pel que fa a les tendències de consum de cara al pròxim 14 de febrer. A més, l'informe indica que un 7% té pensat gastar més de 200 euros, mentre que un 27% en gastarà menys de 50 euros. Gairebé la meitat dels enquestats (47%) gastaran el mateix que l'any passat, i, encara que han fixat un pressupost, sis de cada deu reconeixen que s'acaben gastant més.
D'altra banda, l'estudi apunta que la majoria només comprarà un regal i ho faran en línia després de comparar preus i buscant ofertes. Amb tot, vuit de cada deu parelles es regalaran alguna cosa al Sant Valentí del 2025, i d'ells, un 68% es faran un regal, un 24% dos i un 8% tres o més.
Cada cop més agrada més el format de compra en línia per Sant Valentí: gairebé cinc de cada deu habitants a l'Estat (48%) ho faran tot a través dels seus dispositius mòbils, tauletes o ordinadors. Per la seva banda, un 8% només compraran a botigues físiques, la resta optaran per combinar les dues formes. La preparació és molt important per als enamorats, ja que el 47% dels enquestats buscaran els seus regals amb una llista feta prèviament, comparant preus i buscant ofertes, només el 19% ho farà a impulsos, emportant-se el que més li agradi en aquell moment. Només un 11% comprarà guiat per les xarxes socials o els influencers.
Les experiències, el regal més cobdiciat
Pel que fa als regals que reben els enamorats de les seves parelles, sembla que se sol encertar, ja que a set de cada deu persones els agrada el que els regala la seva parella i no ho tornen o canvien. I què està de moda? Les experiències. El 47% afirmen que es gastaran més diners en aquest tipus de regal, seguit de la roba, calçat i complements (22%). Un 10% regalaran perfums i cosmètics, un 7% tecnologia, un 6% llibres, un 5% dolços i un 3% flors.