23
de Febrer
de
2017
Act.
23
de Febrer
de
2017
Barcelona Oberta, Cecot Comerç, Comertia i la Fundació Barcelona Comerç s'han organitzat per crear la Unió d'Entitats de Retail de Catalunya, RETAILcat, una entitat que neix amb vocació de ser l'organització empresarial representativa del sector a Catalunya i donar resposta a la nova realitat d'un sector dinàmic, competitiu i en constant transformació.
La nova entitat, presidida per Joan Carles Calbet, qui combina aquest càrrec amb la presidència de Comertia, es postula com una organització del segle XXI, que introdueix innovació ja en la governança. Segons el nou president, "naixem com a entitat participativa, amb la voluntat de debatre i buscar conjuntament vies per afrontar els grans reptes que té al davant el retail. Volem crear xarxa i apostem per ser una organització amb valors del segle XXI, operativa, col·laborativa, gestionada amb transparència i amb una estructura flexible, per adaptar-nos àgilment a les necessitats i dinamisme del nostre sector."
Els pilars de RETAILcat són la defensa i promoció del sector, i l'entitat centrarà l'activitat en tres grans àrees: divulgació, amb la voluntat de posar negre sobre blanc els bons models i referents, que inspirin positivament al sector; talent, contribuint a crear un think tank del Retail a Catalunya per fomentar la innovació de les empreses i entitats, professionalitzar encara més l'ofici de retailer; i per últim, lobby, centrat a participar en els aspectes que tenen a veure amb les activitats comercials de les ciutats catalanes.
Els reptes de futur
Quant als reptes de futur de RETAILcat, Salva Vendrell, president de Fundació Barcelona Comerç, ha assenyalat que "volem un retail de futur i amb futur. Apostem i treballarem per implementar els BID's a les nostres ciutats, per retornar el prestigi de la professió de retailer i no deixarem passar cap oportunitat d'influir en les polítiques comercials i urbanístiques que ens assegurin la competitivitat del retail català."
La presidenta de Cecot Comerç, Cristina Escudé, ha recalcat en el seu missatge la voluntat integradora de RETAILcat, "no només no s'exclou a ningú, sinó que volem convidar a ser membre a totes aquelles organitzacions del sector comercial, empreses, gremis, associacions territorials, que comparteixin la visió de modernitzar el comerç per encarar amb èxit el futur."
En matèria de lobby, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha exposat algunes temàtiques que preocupen el sector tant en l'àmbit local, com estatal, autonòmic i europeu, i ha defensat que "el retail pot veure oportunitats en els models de la nova economia col·laborativa i compartida, i s'ha preservat l'equilibri de formats i contribuir a la igualtat d'oportunitats en el sector." Per tot això, Jené ha fet una crida a la necessitat de mantenir el sector unit per poder afrontar aquests grans reptes.
RETAILcat, en definitiva, neix amb visió de modernització del retail català, per tal que sigui competitiu, referent, innovador i s'adapti als nous formats actuals i de futur.
La nova entitat, presidida per Joan Carles Calbet, qui combina aquest càrrec amb la presidència de Comertia, es postula com una organització del segle XXI, que introdueix innovació ja en la governança. Segons el nou president, "naixem com a entitat participativa, amb la voluntat de debatre i buscar conjuntament vies per afrontar els grans reptes que té al davant el retail. Volem crear xarxa i apostem per ser una organització amb valors del segle XXI, operativa, col·laborativa, gestionada amb transparència i amb una estructura flexible, per adaptar-nos àgilment a les necessitats i dinamisme del nostre sector."
Els pilars de RETAILcat són la defensa i promoció del sector, i l'entitat centrarà l'activitat en tres grans àrees: divulgació, amb la voluntat de posar negre sobre blanc els bons models i referents, que inspirin positivament al sector; talent, contribuint a crear un think tank del Retail a Catalunya per fomentar la innovació de les empreses i entitats, professionalitzar encara més l'ofici de retailer; i per últim, lobby, centrat a participar en els aspectes que tenen a veure amb les activitats comercials de les ciutats catalanes.
Els reptes de futur
Quant als reptes de futur de RETAILcat, Salva Vendrell, president de Fundació Barcelona Comerç, ha assenyalat que "volem un retail de futur i amb futur. Apostem i treballarem per implementar els BID's a les nostres ciutats, per retornar el prestigi de la professió de retailer i no deixarem passar cap oportunitat d'influir en les polítiques comercials i urbanístiques que ens assegurin la competitivitat del retail català."
La presidenta de Cecot Comerç, Cristina Escudé, ha recalcat en el seu missatge la voluntat integradora de RETAILcat, "no només no s'exclou a ningú, sinó que volem convidar a ser membre a totes aquelles organitzacions del sector comercial, empreses, gremis, associacions territorials, que comparteixin la visió de modernitzar el comerç per encarar amb èxit el futur."
En matèria de lobby, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha exposat algunes temàtiques que preocupen el sector tant en l'àmbit local, com estatal, autonòmic i europeu, i ha defensat que "el retail pot veure oportunitats en els models de la nova economia col·laborativa i compartida, i s'ha preservat l'equilibri de formats i contribuir a la igualtat d'oportunitats en el sector." Per tot això, Jené ha fet una crida a la necessitat de mantenir el sector unit per poder afrontar aquests grans reptes.
RETAILcat, en definitiva, neix amb visió de modernització del retail català, per tal que sigui competitiu, referent, innovador i s'adapti als nous formats actuals i de futur.