
El RACC ha estat una de les entitats impulsores de la 28ena edició del Fòrum Barcelona de Seguretat Viària, junt amb l’Ajuntament de Barcelona, el Servei Català de Trànsit i l’Associació Prevenció d’Accidents de Trànsit. L’esdeveniment serveix per posar en comú les problemàtiques de la moto a la capital catalana i tot el que envolta la seguretat viària.
“Fa temps que ens ocupa i ens preocupa la seguretat de la moto”, afirma Josep Mateu. En aquest sentit, el president del RACC afegeix que “la moto ofereix avantatges en comparació amb altres mitjans de transport i també facilita l’electrificació respecte del cotxe”. Segons dades del club, en la darrera dècada, els conductors de motos han patit el 36% dels accidents a Barcelona. “Una mobilitat diversa no ha de voler dir més accidents i l’objectiu comú ha de ser acostar-nos a les zero víctimes, també en els entorns urbans”, resumeix Mateu.
L’any 2021, uns 420.000 desplaçaments diaris en moto van alliberar l’espai equivalent de 2.520.000 metres quadrats a Barcelona. Pel que fa a l’aparcament en superfície, el RACC aposta per trobar solucions singulars per cada districte o barri, sempre en funció dels usos i la disponibilitat d’espais.