• Economia
  • El RACC analitza els reptes de la moto a Barcelona

El RACC analitza els reptes de la moto a Barcelona

El Fòrum de Seguretat Viària tracta temes com la sostenibilitat o l’ús de l’espai públic

Imatge de Josep Mateu al Fòrum de Seguretat Viària | RACC
Imatge de Josep Mateu al Fòrum de Seguretat Viària | RACC
Redacción - VIA Empresa
Barcelona
13 de Desembre de 2022
Act. 13 de Desembre de 2022

El RACC ha estat una de les entitats impulsores de la 28ena edició del Fòrum Barcelona de Seguretat Viària, junt amb l’Ajuntament de Barcelona, el Servei Català de Trànsit i l’Associació Prevenció d’Accidents de Trànsit. L’esdeveniment serveix per posar en comú les problemàtiques de la moto a la capital catalana i tot el que envolta la seguretat viària. 

“Fa temps que ens ocupa i ens preocupa la seguretat de la moto”, afirma Josep Mateu. En aquest sentit, el president del RACC afegeix que “la moto ofereix avantatges en comparació amb altres mitjans de transport i també facilita l’electrificació respecte del cotxe”. Segons dades del club, en la darrera dècada, els conductors de motos han patit el 36% dels accidents a Barcelona. “Una mobilitat diversa no ha de voler dir més accidents i l’objectiu comú ha de ser acostar-nos a les zero víctimes, també en els entorns urbans”, resumeix Mateu.

L’any 2021, uns 420.000 desplaçaments diaris en moto van alliberar l’espai equivalent de 2.520.000 metres quadrats a Barcelona. Pel que fa a l’aparcament en superfície, el RACC aposta per trobar solucions singulars per cada districte o barri, sempre en funció dels usos i la disponibilitat d’espais.