• Economia
  • Seat Arona, entre els cotxes més sostenibles

Seat Arona, entre els cotxes més sostenibles

El RACC completa la tercera onada de tests de Green NCAP que mesuren l'eficiència i les emissions dels automòbils en condicions de circulació

El tub d'escapament d'un cotxe emet partícules contaminants, en una imatge d'arxiu | iStock
El tub d'escapament d'un cotxe emet partícules contaminants, en una imatge d'arxiu | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
06 de Novembre de 2019
Act. 06 de Novembre de 2019

El Seat Arona és el cotxe menys contaminant dels que ha avaluat el RACC en la tercera onada de tests de Green NCAP. Es tracta del rànquing europeu que mesura l'eficiència i les emissions dels automòbils en condicions de circulació. Aquesta vegada, s'analitzaven el Škoda Octavia -dièsel-, el Fiat Panda -híbrid, de gas natural comprimit i gasolina- i el SUV petit de Seat -gasolina-. Aquest últim ha obtingut quatre estrelles de cinc possibles, mentre que el model del fabricant txec en té tres i el de Fiat, dues.

 

Aquesta onada d'avaluacions és l'última que es fa aquest any i situa els models de les tres marques en la llista completa, que inclou els tests anteriors. Així, el Seat Arona se situa en quarta posició, el Škoda és el número 12 i el Fiat, el 14. En el rànquing general, el top tres l'ocupen tres cotxes elèctrics: Nissan Leaf, Hyundai Ioniq i BMW i3.

El test mesura les emissions de cada vehicle, el seu consum energètic i el de combustible. Aquestes proves són més estrictes que les exigides als fabricants i estableixen un estàndard de referència per als usuaris. D'aquesta manera, el consorci Green NCAP vol incentivar als productors a fabricar vehicles amb menys impacte en el medi ambient.

 

Green NCAP

Rànquing dels vehicles menys contaminants avaluats pel RACC | Cedida

Les puntuacions  

El Seat Arona ha rebut una puntuació de 9,8 sobre 10 a l'índex d'emissions. En eficiència energètica no va tenir un rendiment tan bo, ja que va obtenir una nota de 6,1 sobre 10. Pel que fa a la tercera generació del Škoda Octavia, el rendiment ha estat mitjà, amb puntuacions de 6,7 i 5,7 respectivament. Les notes obtingudes pel Fiat Panda depenen de si circula amb benzina -necessita millorar en l'emissió de partícules- o amb gas natural -té un rendiment satisfactori-. La seva mitjana és de 5 en emissions i 4,9 en eficiència energètica.

   

Una de les conclusions que permet extreure aquest test és que el tipus de combustible no és un factor determinant, ja que entre els cotxes amb més estrelles n'hi ha tant de benzina com de dièsel. Tot i així, als qui utilitzen combustibles tradicionals els és més difícil tenir uns resultats equilibrats; normalment, fallen en un dels dos índexs.

Green NCAP és una iniciativa impulsada per administracions públiques, universitats i automòbil clubs. El RACC és un dels participants, així com laboratoris independents de diversos països europeus i una vintena d'organitzacions. En aquestes tres onades, els tests han avaluat 20 vehicles. El consorci preveu incorporar nous indicadors, com l'autonomia dels automòbils, l'energia consumida durant la fabricació i el cicle de vida del producte.