• Economia
  • La seguretat viària també és per al 'motosharing'

La seguretat viària també és per al 'motosharing'

El RACC promou una campanya amb el lema 'En moto zero riscos, fica-t'ho al casc!"

Els operadors de 'motosharing' participen a la campanya de seguretat viària del RACC | Cedida
Els operadors de 'motosharing' participen a la campanya de seguretat viària del RACC | Cedida
ACN
Barcelona
21 de Setembre de 2020

L'Ajuntament de Barcelona, el RACC i 11 operadors de motosharing han engegat una campanya per promoure les bones pràctiques de seguretat viària entre els usuaris de moto. Amb el lema 'En moto zero riscos, fica-t’ho al casc!', s’adreça a tots els motoristes i en especial als de motosharing, amb l’objectiu de promoure actituds responsables com evitar el consum d’alcohol i drogues, utilitzar degudament la identitat digital en fer ús del servei, així com aparcar en places habilitades, dur sempre el casc, a més de mascareta i guants. Les ràtios d'accidentalitat són similars entre els motoristes que tenen el vehicle en propietat i els usuaris de serveis de moto compartida.

 

Barcelona té més de 300.000 motos i ciclomotors censats, un 7,7% més que fa deu anys. L’any passat hi va haver més de 9.000 accidents de trànsit a la ciutat, amb 22 víctimes mortals, la majoria de les quals, 14, van ser motoristes, segons la Guàrdia Urbana. Segons conclou l’anàlisi d’accidentalitat de vehicles de motosharing que ha realitzat el RACC amb dades de la Guàrdia Urbana, les ràtios d'accidentalitat general són similars entre els motoristes que tenen el vehicle en propietat i els usuaris de serveis de moto compartida.

Tot i això, el motosharing presenta millors registres en accidents mortals (0 morts fins al moment) que els motoristes privats, en gran part gràcies a l’ús generalitzat de ciclomotors elèctrics amb la velocitat limitada a 50 km/h. Les 7.000 llicències de motosharing atorgades per l’Ajuntament als 11 operadors del servei venen acompanyades d’un codi de bones pràctiques obligatori que confirma el compromís de les empreses a controlar i minimitzar l’ús indegut dels seus vehicles, evitant conductes com l’ús de les motos sota els efectes de l’alcohol o les drogues, la conducció sense punts del permís de conduir o la cessió de la identitat digital del client a un tercer.

 

Els beneficis del motosharing

Els missatges de la campanya destaquen els beneficis que el motosharing aporta a la mobilitat de la ciutat, com la contribució a un aire més net, la reducció del soroll i l’optimització de l’espai públic. També consciencien al conductor de motos compartides per reduir les conductes de risc, amb missatges com: 'No prenguis alcohol ni drogues', 'no circulis pel carril bici' i 'no circulis pel carril bus'.

A més, recorda als usuaris algunes normes com aparcar a les places habilitades a la calçada sempre que sigui possible i també en voreres, només si tenen més de 3 metres d’amplada. La campanya també vol reforçar la seguretat sanitària recomanant l’ús de mascareta i guants. I, finalment, alerta que a l’hora d’utilitzar el servei no es pot compartir l’usuari, ja que és personal i intransferible.

La campanya de sensibilització es difondrà a través de les motos compartides, que incorporaran durant els pròxims mesos adhesius amb normes i consells en llocs visibles del vehicle. Els missatges també es divulgaran a través de més de 300 banderoles distribuïdes en diferents punts de la ciutat i mitjançant vídeos de conscienciació, que es visualitzaran a través de les apps mòbils dels operadors de motosharing, així com a les xarxes socials i webs corporatives de totes les empreses i institucions que participen en la iniciativa.

En paral·lel, la campanya també s’emetrà pels circuits de televisió del metro i el bus de la ciutat. Totes les empreses de motos compartides que poden operar a la ciutat de Barcelona s’han sumat a la iniciativa: eCooltra, Acciona, Movo, Yego, Avant, Cityscoot, Gecco, Mo-Seat, Tucycle, Oiz i Iberscot.