• Economia
  • Rajoy li ho posa difícil a Uber i Cabify

Rajoy li ho posa difícil a Uber i Cabify

El Govern espanyol estableix unes “condicions úniques” a tot l’Estat i màxim d’una llicència cada 30 taxis

El taxi ha estat sempre en peu de guerra contra Uber. FOTO: Arxiu
El taxi ha estat sempre en peu de guerra contra Uber. FOTO: Arxiu
ACN.
Madrid
21 d'Abril de 2018

El Govern espanyol ha aprovat aquest divendres un decret urgent que estableix unes “condicions úniques” a tot l’Estat respecte al lloguer de vehicles amb conductor, els VTC que ofereixen empreses com Uber i Cabify, i que limita el màxim de llicències a una per cada 30 taxis. Actua d’aquesta manera per evitar que el sector del taxi quedi afectat per una possible sentència desfavorable del Tribunal Suprem, que té sobre la taula el conflicte entre el sector i les empreses que ofereixen aquest servei.

 

De fet, l’executiu manté ara per llei el topall establert al Reglament de la llei d’Ordenament del Transport Terrestre, que està essent analitzat pels magistrats del Suprem fruit d’un recurs presentat per la Comissió Nacional de la Competència (CNMC) i Uber, que no volen restriccions en el nombre de llicències d’VTC.

 

El decret llei urgent modifica alguns dels punts del reglament que està analitzant el Suprem, de manera que podria deixar sense efecte qualsevol sentència desfavorable. Situa com a requisit que les empreses que presten el servei de lloguer amb conductor han de prestar almenys el 80% dels seus serveis a les comunitats autònomes que els han donat la llicència. Limita d’aquesta manera la possibilitat que un sol territori emeti llicències de VTC que després s’escampin per totes les CCAA. 

En tot cas, el reial decret ja encomana a la Conferència Nacional de Transports que presideix el ministre Íñigo de la Serna i que està integrada pels consellers de les CCAA “l’anàlisi i identificació de tots els aspectes de la reglamentació de l’Estat i autonòmica que puguin ser revisats per millorar la competitivitat i coordinació en l’àmbit urbà i interurbà de totes dues modalitats de transport”. 

L’objectiu, segons el Govern espanyol, és garantir un “desenvolupament harmònic” del mercat del lloguer de vehicles amb conductor “a tot el territori nacional”, compatibilitzant “l’aplicació de les normes reguladores amb les polítiques locals en matèria de taxi determinades per ajuntaments i CCAA”.