Rakuten ha anunciat l'inici d'una campanya comercial a l'Estat espanyol basada en el reemborsament directe per compres, que vol reactivar la presència al mercat. La mesura aspira segons fonts de l'empresa a “créixer agressivament a Espanya davant del boom que viu el comerç electrònic, que augmenta gairebé el 15% interanual en facturació”. L'ingrés obtingut es pot transferir al compte bancari dels membres del programa o a un compte de PayPal. El cashback també es pot convertir en punts Rakuten amb un increment de valor del 20% i bescanviar-los per targetes regal, pel·lícules de Rakuten TV, e-books i audiollibres de Kobo i crèdit de Viber. L'omnicanalitat arriba als descomptes i a les promocions en línia.
Els programes de fidelització sempre han estat la gran carta d'èxit per a Rakuten al Japó i vol reproduir l'estratègia a Europa. Espanya ha de ser cap de pont i camp de proves. La idea és tornar en efectiu part de les compres realitzades a més de 700 botigues online. Normalment, es retorna al comprador entre l'1% i el 8% de l'import de la compra a botigues online com El Corte Inglés (inclòs el supermercat), AliExpress, Booking.com, La Redoute, Media Market, Fnac o Nike encara que les bonificacions poden ser superiors en algunes webs. Rakuten va desembarcar a Espanya el 2013, i la seva popularitat entre el gran públic va créixer arran del seu patrocini del FC Barcelona, que ha durat des del 2017 fins al 2022.