• Economia
  • RBEWC, el saló de la digitalització del 'retail'

RBEWC, el saló de la digitalització del 'retail'

La fira abordarà reptes i oportunitats del comerç per transformar les seves experiències i negoci

Fira de Barcelona presenta el RBEWC
Fira de Barcelona presenta el RBEWC
Barcelona
22 de Maig de 2019

La primera edició del saló Retail & Brand Experience World Congress (RBEWC), organitzat per Fira de Barcelona i que tindrà lloc del 27 al 29 de maig en el recinte Gran Via, versarà sobre la transformació digital que està experimentant el sector, el seu impacte en el model de negoci i abordarà els reptes i oportunitats que planteja.

Així ho han explicat aquest dimecres en una roda de premsa el director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, Salvador Tasqué, la directora del saló, Alba Batiste, i el professor José Luis Nueno, en la qual han defensat el caràcter innovador de l'esdeveniment: "Ofereix la major concentració de startups sobre retail".

Tasqué ha repassat la transformació digital que està experimentant el sector del retail, sobretot en les botigues físiques amb l'objectiu de millorar l'experiència del client, i ha assenyalat que des del saló volen que Barcelona sigui protagonista d'aquesta transformació.

Un saló d'experiències

Per Tasqué, el gran repte que té qualsevol marca és transformar el procés de compra tradicional en una experiència, i sobretot per a les noves generacions, ja que hi ha una gran oportunitat a l'hora de monetizar millorant l'experiència en el lloc de la compra, així com a través d'aplicacions mòbils: "Qualsevol moment és bo per explicar una història i induir al consum".

El RBEWC busca convertir la ciutat de Barcelona en un 'smart lab' del retail i atreure visitants de "alt nivell"

El responsable de negoci propi de Fira de Barcelona ha afirmat que existeixen molts exemples de com la transformació és real, una petita o gran revolució digital d'un sector, com ho han viscut uns altres com la música o el cinema. Ha assenyalat que el saló tractarà com transformar la digitalització en valor de negoci per al sector, i al seu torn buscarà liderar-ho, amb vocació d'internacionalització, convertint la ciutat de Barcelona en un smart lab del retail.

El retail és més del 5% del PIB espanyol, el 20% de les ocupacions i l'ecommerce representa un 20% del total de les vendes. "Ens volem dirigir a aquest ecosistema, però també parlem de marques en un entorn digital on la marca parla amb el consumidor", afirma.

Els organitzadors de la fira afirmen estar atraient visitants d"alt nivell". "Esperem uns 6.000 visitants de perfils elevats, el nostre objectiu és que el saló sigui visitat per gent que prengui decisions de negoci", ha assenyalat Batiste. "Som un world congress perquè aquesta és la nostra petjada i perquè així ens ho reconeixen, per a nosaltres això significa donar un marc únic a Europa com és Barcelona", ha afegit Tasqué.

En aquest congrés mundial "pensem en innovació oberta, per això la gran aposta serà que la gran innovació de grans firmes vindrà complementada amb una gran oferta de startups", ha seguit. "Hi ha espai a Barcelona per liderar un esdeveniment diferent on hi haurà transformació de models de negoci amb tecnologia, però sense ser un esdeveniment tecnològic i que oferirà la major concentració de startups del món del retail en un mateix lloc".

"Volem que Barcelona en tres anys tingui el lideratge mundial quan es parli de transformació del negoci al món del retail. Hem de jugar la Champions millor que el Barça, lluitem contra París, Amsterdam o Lisboa. Hem de passar de semifinals i arribar fins a la final i guanyar-la", ha afirmat Tasqué.

Experts i ponents

Batiste ha detallat que l'esdeveniment comptarà amb 210 experts, representants de marques internacionals i amb un àrea d'empreses emergents i una zona expositiva amb més d'un centenar d'empreses, així com dues rutes per establiments innovadors de Barcelona.

El professor José Luis Nueno ha explicat que l'esdeveniment comptarà amb un 15% de comerç electrònic i un 85% de comerç tradicional, alguna cosa que ha dit que en un futur anirà evolucionant al revés, i ha detallat que el saló reunirà a 126 ponents i 80 sessions entre sessions plenàries i 'workshops'.

Entre els ponents destaquen el fundador de L2 Granter i autor d'un bestseller que dissecciona de forma crítica a les grans companyies tecnològiques, Scott Galloway, el professor Bernd Schmitt.

La directora general de Google Iberia, Fuencisla Clemares, i membres d'Ikea, British Airways, Carrefour, Casa Ametller, Levi's, Muji, Renova i Santa Eulalia, entre d'altres.

Horitzontals

"Parlarem dels nous models de retail, omnicanalitat i digital, tecnologies del retail, parlarem d'experiència del consumidor i personalització, cadena de subministraments, experiència de marca i expansió i mobiliari", ha afegit Nueno.

Els ponents explicaran com la tecnologia està canviant l'experiència de compra, els canvis que es viuran amb l'arribada de la realitat virtual, la intel·ligència artificial i la robòtica, mentre que el saló abordarà els sectors moda, gran consum, department stores i centres comercials, bellesa, electrònica, online i banca.