• Economia
  • Les rebaixes guanyen adeptes i arriben a TikTok

Les rebaixes guanyen adeptes i arriben a TikTok

El 78% dels consumidors se sent orgullós de comprar roba rebaixada

La Generació Z, la primera 100% digital, utilitza les xarxes socials per a comprar en rebaixes | iStock
La Generació Z, la primera 100% digital, utilitza les xarxes socials per a comprar en rebaixes | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
07 de Gener de 2022

Segons l'informe Fashion Value: Pricing, en la indústria de la moda el 78% dels consumidors es declara orgullós de comprar roba rebaixada, un percentatge que s'ha incrementat gairebé un 10% des del 2015. Segons l'informe, que ha comptat amb el suport de Clearpay, els espanyols compren més a rebaixes i ho fan preparant-se més: el 66% dels enquestats afirma que sempre busca ofertes abans de comprar productes de moda.

L'edat dels compradors també juga un paper important en la disposició a l'hora d'adquirir articles de moda amb descompte. Les persones que més compren en rebaixes i les que més prioritat donen a l'estalvi són aquelles en edats compreses entre els 35 i 54 anys. Més de la meitat de les seves compres en moda són amb alguna mena de descompte. De la mateixa manera, els segueixen molt de prop els majors de 55 anys, els qui gasten 48 de cada 100 euros en peces amb descompte. L'informe destaca una tendència a l'alça en els millenials: els hi agrada presumir dels productes rebaixats adquirits.

Les xarxes socials s'han convertit en la principal plataforma de promoció per als més joves. La Generació Z, la primera 100% digital, utilitza les xarxes socials com el seu canal principal per a aconseguir descomptes i comprar en rebaixes. La tendència actual que preval en els més joves és buscar a TikTok codis promocionals i trucs per a fer-se amb la roba que mostren els influencers de moda en els vídeos haul. També desitgen estalviar, però en els articles de moda promocionats pels seus referents. Per part seva, els millennials , encara que no recorren a aquestes noves tendències digitals, són els que més busquen les gangues i compren 4 de cada deu peces en aquests primers mesos de l'any.