Lluny dels clàssics estereotips, Catalunya es desmarca com una de les regions més generoses durant les festes de Nadal. Amb una despesa mitjana de 53 euros per cada ésser estimat, els catalans no només celebren Nadal amb entusiasme, sinó que superen altres comunitats com Madrid o València a l'hora de fer-se regals. Es faran, de mitjana, un total de sis regals, segons les últimes dades de l'estudi Consumer Insights Report d'AliExpress, sobre hàbits de compra a la regió.
El 94% dels catalans es fa regals a si mateix almenys una vegada a l'any
En aquest sentit, el comerç en línia continua consolidant-se a Catalunya. Una mica més de 8 de cada 10 (82%) consumidors catalans utilitzen grans botigues en línia per fer les seves compres. De fet, en els últims tres mesos, els catalans haurien dedicat 5,3 hores setmanals a navegar i investigar productes en línia, amb una despesa de 571 euros en compres en línia. Destaca que la categoria en què més han gastat inclou aliments i begudes; seguida de telefonia i telecomunicacions; i electrodomèstics i tecnologia de consum. El comerç en línia també s'ha consolidat per a compres de primera necessitat.
Autorregalar-se, una tendència a l’alça
El 94% dels catalans es fa regals a si mateix almenys una vegada a l'any, i ho fan, de mitjana, 10 vegades a l'any. En aquest sentit, Nadal és la segona data preferida per donar-se un capritx (28%) després del mateix aniversari (42%), entre aquells que decideixen recompensar-se una vegada a l'any. Tanmateix, no tots els catalans ho fan tan sovint com voldrien. Les limitacions pressupostàries són el principal obstacle per al 29% dels enquestats, seguides per la preferència d'invertir en regals per als altres (16%), o l'espera de millors descomptes (12%).