Els reis són les mares

Les dones són les principals encarregades de comprar els regals de Nadal, segons una enquesta de Idealo

El 66,4% de les recerques de joguines les han efectuat dones durant el 2021 | iStock
El 66,4% de les recerques de joguines les han efectuat dones durant el 2021 | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
04 de Gener de 2022

Les dones continuen assumint el pes de les compres de Nadal. Segons una enquesta publicada pel comparador de preus online Idealo, el 66,4% de les recerques de joguines d'aquest any les han fet les dones.

Els rols de gènere també es reflecteixen en les joguines comprades: fins a un 45% dels enquestats compra regals als seus fills influenciat per aquests patrons. Per a escollir un regal per a una nena, el 20,7% compraria una nina, un 18,7% blocs de construcció i el 15,2% una joguina d'imitació (com una cuina). En el cas dels nens, el 39,1% dels adults compraria blocs de construcció, un 15% una pilota i només un 2,5% escolliria una nina. Segons Adrián Amorín, country manager d'Idealo: "només un 2% de les dones i un 7% dels homes estaria disposat a comprar una pilota a una nena, la qual cosa reprodueix una visió sexista del joc".

Paradoxalment, aquesta diferenciació de joguines segons els rols de gènere s'accentua en les generacions més joves. El 45% dels mil·lennistes, que actualment tenen entre 25 i 34 anys, compraria una joguina als seus fills seguint aquests patrons tradicionals. En canvi, en el cas dels baby boomers, nascuts als anys 50 i 60, aquest percentatge es redueix fins al 39%.