Les dones continuen assumint el pes de les compres de Nadal. Segons una enquesta publicada pel comparador de preus online Idealo, el 66,4% de les recerques de joguines d'aquest any les han fet les dones.
Els rols de gènere també es reflecteixen en les joguines comprades: fins a un 45% dels enquestats compra regals als seus fills influenciat per aquests patrons. Per a escollir un regal per a una nena, el 20,7% compraria una nina, un 18,7% blocs de construcció i el 15,2% una joguina d'imitació (com una cuina). En el cas dels nens, el 39,1% dels adults compraria blocs de construcció, un 15% una pilota i només un 2,5% escolliria una nina. Segons Adrián Amorín, country manager d'Idealo: "només un 2% de les dones i un 7% dels homes estaria disposat a comprar una pilota a una nena, la qual cosa reprodueix una visió sexista del joc".
Paradoxalment, aquesta diferenciació de joguines segons els rols de gènere s'accentua en les generacions més joves. El 45% dels mil·lennistes, que actualment tenen entre 25 i 34 anys, compraria una joguina als seus fills seguint aquests patrons tradicionals. En canvi, en el cas dels baby boomers, nascuts als anys 50 i 60, aquest percentatge es redueix fins al 39%.