Renfe continua amb el desenvolupament del pla TransformemRodalies, una proposta d'accions sobre les infraestructures de mobilitat ferroviària catalanes amb l'objectiu de "millorar la percepció que els usuaris tenen" sobre el servei prestat per l'operadora. Per implementar el full de ruta, la companyia ha definit una estratègia basada en dos grans blocs: les millores enfocades en les persones i les dedicades a l'optimització de la qualitat del servei.
En el primer cas, destaquen, per exemple, la millora de l'aplicació de Renfe i la seva integració multimodal amb iniciatives de mobilitat urbana com Bicibox o Park&Ride. També són rellevants l'increment de personal de seguretat a les Rodalies, els nous sistemes de seguretat o la integració del servei amb propostes de cultura i oci.
Quant a les millores de la qualitat del servei, es millorarà l'accessibilitat d'estacions com les de Vacarisses, Ocata o Molins de Rei, així com de les de Rubí i Sant Cugat, en què ja s'han adjudicat les obres per als nous equipaments. També s'ha intensificat el servei de neteja dels trens, i es renovaran els seients dels ferrocarrils per fer-los més sostenibles.
Quant a la digitalització, Renfe permet pagar als clients amb targeta de crèdit quan hagin d'adquirir els bitllets a bord del tren. També es podran comprar bitllets regionals mitjançant els llocs web de Renfe i Rodalies, així com les aplicacions respectives. També permetrà millorar l'accés als serveis la instal·lació de lectors de QR als torns, que permetran una millor transició a la mobilitat metropolitana amb els bitllets combinats de llarga distància.