130 milions de viatgers, durant l’any 2023, van utilitzar els serveis de Rodalies a Catalunya, fet que ha suposat un creixement percentual del gairebé 19,5% respecte a l’any anterior, amb un augment de més de 21 milions d’usuaris. Així, durant aquest any, Renfe ha arribat als 120 milions als trens de rodalia de Barcelona (+19,42% respecte del 2022); com en els serveis regionals, que van assolir els 9,8 milions d’usuaris (+21,27% respecte a l’any anterior). És la tercera xifra més elevada a rodalia de Barcelona des de l’any 2005 (amb 121,5 milions), només superada per aquell any i 2006 (amb 122,8 milions); i la segona més alta en els serveis regionals des de 2011 (10,1 milions de viatgers).
L’any 2019, es van registrar 119,3 milions de viatgers a rodalia de Barcelona i 9,2 milions a regionals. Aquestes xifres de 2023 representen, doncs, una consolidació del creixement que els serveis de Renfe a Catalunya estan registrant respecte dels anys anteriors. Recentment, Raül Blanco, president de Renfe, ha impulsat una nova organització per transformar la companyia en els pròxims quatre anys, fins al final del Pla Estratègic 2028. La nova organització té l’objectiu posat en millorar la competitivitat, progressar cap a una gestió més eficient, optimitzar els recursos, garantir la sostenibilitat dels negocis de la companyia i preparar-se per a la futura liberalització dels seus serveis.
Renfe també vol liderar el mercat dels serveis d’alta velocitat ja liberalitzats, segment on actualment competeix amb un operador francès i un altre amb capital italià, i consolidar-se com a operador logístic integral, amb Renfe Mercancías. La companyia també ha anunciat en aquest pla estratègic l'objectiu d'incrementar la seva presència en altres mercats a tot el món. De fet, en el 2023, Renfe ha llançat nous projectes a l’Europa Central i Amèrica.