Renfe començarà a operar a Tolosa de Llenguadoc, la quarta ciutat més poblada de França, el segon trimestre de 2025. L'operadora ferroviària continua el pla per convertir-se en actor de referència al país gal després del trencament amb la francesa SNCF. Ara, planeja obrir la tercera ruta d'alta velocitat, per connectar Barcelona i Tolosa, amb parada a Girona, Figueres, Perpinyà i Carcassona. Si es confirmen els horaris sol·licitats, la nova ruta connectarà a més mitjançant enllaços des de Madrid, Saragossa, Tarragona, València, Lleida o Castelló. La nova ruta AVE també tindrà parada a Carcassona, popular destinació turística de l’àrea de Llenguadoc. Inicialment circularà d'abril a setembre i s'espera ampliar l'operativa més endavant.
El temps de viatge previst és al voltant de les 3 hores i 30 minuts entre la capital catalana i la ciutat del Llenguadoc. La ruta se sumarà a les de Marsella i Lió, que ja estan en funcionament. Amb la incorporació de Tolosa i Carcassona seran ja onze les ciutats franceses que disposin de servei AVE. La previsió de Renfe és poder operar fins a París "tan aviat com es pugui amb els seus trens d’alta capacitat AVE S- 106, quan Talgo completi la seva homologació".
Renfe ja ha presentat a Agència Ferrocarril de la Unió Europea la sol·licitud d’extensió del Certificat de Seguretat per poder circular fins a Tolosa. En el pla de negoci sol·licitat s’inclouen una freqüència diària d’anada i una altra de tornada i una sol·licitud d’horaris que permeti connectar aquesta oferta amb la resta de la d’AVE a Espanya i França per optimitzar les connexions i enllaços.
El temps de viatge previst és al voltant de les 3 hores i 30 minuts entre Barcelona i la ciutat del Llenguadoc
Una vegada obtingut el certificat de seguretat, Renfe començarà de forma immediata la formació de maquinistes i interventors i anunciarà la data de posada a la venda dels bitllets i d’inici del servei. Amb l’entrada en servei de la nova ruta internacional, Renfe es consolida com el primer operador en connexions transfrontereres entre Espanya i França. Des de la primavera companyia oferirà sis freqüències diàries -tres per sentit- que connectaran 17 ciutats d’ambdós països en viatge directe en tren.
L'operadora de ferrocarrils francesa, SNCF, va anunciar el febrer del 2022 que trencava la cooperació amb Renfe i al cap d'uns mesos, l'11 de desembre, va començar a operar en solitari la ruta de Barcelona a París al·legant que la col·laboració no era viable. Des d'aleshores l'empresa espanyola ha estat treballant per aconseguir els permisos necessaris i ja circula a Lió i a Marsella.