Les persones que tinguin un bitllet de tren reservat per viatjar entre el 29 d'octubre i el 20 de novembre podran rebre un reemborsament o canviar les dates del bitllet. Renfe ha aplicat aquesta mesura a qualsevol trajecte d'AVE, Llarga Distància, Avant i Regionals davant els nous confinaments de la majoria de comunitats autònomes. Qualsevol passatger que no vulgui viatjar o no tingui la justificació adequada per fer-ho podrà acollir-s'hi.
Les opcions són dues: optar a la devolució íntegra del preu del bitllet o canviar el viatge per a unes altres dates -sense despeses en els dos casos-. L'operació es pot realitzar abans de la data del bitllet i a través dels canals de compra habituals. Als clients que tinguin un títol multiviatge d'AVE o Llarga Distància se'ls ampliarà el termini de validesa 23 dies de manera automàtica.
Ja fa quasi un mes que Madrid va començar a aplicar restriccions de mobilitat. Des del 3 d'octubre, Renfe ha tornat més de 130.000 bitllets a persones que han hagut d'anul·lar els seus viatges. Durant el primer estat d'alarma -entre març i juny-, l'operadora va aplicar la mateixa política i va tornar gairebé un milió de bitllets amb un import total de 38,5 milions d'euros.