• Economia
  • El retail passa de l'era de l'omnicanalitat a la del comerç phygital

El retail passa de l'era de l'omnicanalitat a la del comerç phygital

El fundador de Wow Concept, Dimas Gimeno, recorda que el 80% de les compres a la botiga física estan condicionades per interaccions amb el telèfon mòbil

L'expresident d'El Corte Inglés i fundador de Wow Concept, Dimas Gimeno | Cedida
L'expresident d'El Corte Inglés i fundador de Wow Concept, Dimas Gimeno | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
30 de Juny de 2022
Act. 30 de Juny de 2022

Aecoc i Trivu han reunit a Barcelona més de 100 companyies i experts en innovació a l'esdeveniment Trend Builders 2022, que ha avançat com serà el retail del futur i com està condicionant l'acceleració en els processos de digitalització sobre els models de negoci. En la seva intervenció, l'expresident d'El Corte Inglés i fundador de Wow Concept, Dimas Gimeno, ha remarcat que “sempre s'ha parlat de l'omnicanalitat, com l'adaptació del canal digital al físic, però la realitat és que el grau d'implantació ha fet estat molt baix; ara entrem a l'era del comerç phygital, que suposa posar els dos canals al mateix nivell”.

 

Per il·lustrar aquest canvi, Gimeno ha recordat que, actualment, el 80% de les compres que es produeixen a botigues físiques estan condicionades per interaccions amb el telèfon mòbil, com ara consultes de productes. “Això marca les prioritats que cal tenir, fins al punt de posar els establiments físics a treballar per al digital”. En aquest sentit, l'empresari ha considerat que les botigues del futur “hauran de tenir una experiència de compra diferencial i funcionar per a la captació de clients, ja que al canal digital tot es redueix a lliurament i preu”.

En la seva anàlisi del futur del retail, el CCO de Dia a Espanya, Rafael Sánchez, ha remarcat la necessitat que les empreses amb un gran recorregut, com la marca de distribució, accelerin en els seus processos de canvi. “El 2021 vam renovar mil botigues, que equival a 30 a la setmana; aquest és el ritme a què va Dia actualment per buscar un nou posicionament”. Sánchez ha recordat que, malgrat l'avenç de la digitalització, la base de qualsevol negoci continua sent el coneixement dels consumidors. “Parlar avui de clients sense recolzar-te en la tecnologia és molt difícil. A Club Dia tenim sis milions de clients, i necessitem dades per conèixer-los i adaptar-nos a les seves necessitats”.

 

Sánchez també s'ha referit al repte que tenen les empreses per respondre les demandes dels consumidors amb models de negoci rendibles. "Estem veient com s'estan ajustant mercats com els del delivery, perquè ofereixen una experiència al client molt bona, però l'accés al finançament cada cop és més difícil i cal buscar fórmules que siguin sostenibles tant per a les empreses com per als compradors" .