
Rodalies ha tornat a suspendre tot el servei a Catalunya per "la inestabilitat de la tensió a la xarxa elèctrica per garantir la circulació", segons ha informat en un missatge a X. Ara mateix, no hi ha previsió de quan es podrà reprendre. En un primer moment, aquest dimarts a primera hora, Renfe havia informat que havia pogut restablir la circulació de trens de Rodalies i que s'operaria amb serveis mínims del 60% en la majoria de línies, encara que amb retards.
El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha explicat, però, que en iniciar-se els primers trajectes s'ha comprovat que no es podia donar el servei "amb seguretat" i sense garantir que no es quedessin trens aturats. Per aquesta raó, s'ha suspès el servei. Els trens que havien sortit a primera hora a intentar iniciar-se el servei han estat desplaçats a estacions. De fet, Carmona ha explicat que amb la situació elèctrica actual no es podia garantir que no quedessin trens aturats en mig dels trajectes, cosa que podria provocar una situació encara pitjor.
El director de Rodalies ha demanat disculpes als viatgers que s'estan veient afectats per aquesta situació, que ha recordat que és del tot "sobrevinguda". Ha detallat que s'ha treballat "tota la nit" per intentar recuperar un servei "mínim". De moment, aquest servei mínim no es pot garantir i el director de Rodalies ha insistit que no hi ha previsió. "Els tècnics estan analitzant la situació i en el moment que tinguem la certesa que la xarxa elèctrica funciona de forma correcta podrem recuperar, però ara la suspensió és total", ha manifestat.
Com a alternativa, Rodalies recomana els viatgers fer ús d'altres mitjans de transport, com la xarxa d'autobusos o el Metro. Ara bé, Carmona ha lamentat que donar un servei alternatiu per carretera a tota la xara és a hores d'ara "inviable". Mentrestant, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i el Metro de Barcelona han recuperat la normalitat del servei.
L'alta velocitat es recupera amb més rapidesa
Més enllà de Rodalies, Carmona ha explicat que sí que circula l'alta velocitat Madrid-Barcelona, però no el corredor mediterrani ni els trens que van cap al nord peninsular. D'aquesta manera, en el cas de l'alta velocitat, el servei d'AVE entre Barcelona i Madrid es va recuperant progressivament, tot i que fora d'horaris. Així mateix, també s'han començat a operar els trajectes d'alta velocitat Avant, també fora dels horaris habituals. Per la seva banda, Iryo ha explicat que ha reprès les rutes des de la capital catalana i des de València.