La presidenta de Barcelona Global, Maite Barrera, ha reclamat aquest divendres un "gran" pacte de mobilitat entre els municipis que integren l'àrea metropolitana de la capital catalana i ha acusat els consistoris, la Generalitat i l'Estat de manca de consens en aquest àmbit .
Barera va fer aquests comentaris a la roda de premsa en què es van presentar les conclusions del Challenge sobre Mobilitat a través de l'informe 'La mobilitat com a eina de ciutat, sostenibilitat i progrés', que van elaborar a partir de les aportacions de més de 40 experts del sector .
En concret, l'informe recull 14 propostes per al desplegament d'una estratègia planificada i consensuada de la mobilitat a nivell metropolità. És a dir, que vagi més enllà de la ciutat de Barcelona i impliqui la resta de municipis i també la Generalitat i el Govern.
"La mobilitat ha de ser sí o sí metropolitana", va indicar el director general de l'associació, Mateu Hernández, que va subratllar que no té cap sentit que Barcelona i els 37 municipis que integren la seva àrea metropolitana tinguin polítiques de mobilitat diferents.
Propostes
Segons Barrera, les prioritats en matèria de mobilitat són "arreglar" Rodalies, la línia L9 del Metro i l'impuls dels pàrquings fora de la ciutat perquè els ciutadans puguin deixar el cotxe i circular amb transport públic. També va mostrar la seva preocupació per les diferències entre el que passa a Barcelona i el que passa al seu voltant.
Barcelona Global proposa la creació de l'Agència per a la Mobilitat Metropolitana on hi estiguin representats els administradors i els operadors, tant públics com privats
Per això, han demanat la creació de l'Agència per a la Mobilitat Metropolitana, on consideren que haurien d'estar representades totes les administracions i els operadors públics i privats amb l'objectiu de planificar, dissenyar, executar i avaluar polítiques de mobilitat, preus i finançament .
També demanen abordar el finançament del transport públic i de les infraestructures per al desenvolupament de noves formes de mobilitat, el compliment dels compromisos d’inversió per part de les administracions i una pàgina web de transparència per al seguiment de l’estat de les obres que es realitzen i el finançament.
Veuen necessari fer compatible el Bicing de Barcelona amb el servei de bicis d'altres ciutats; descarbonitzar la flota de taxis i de transport públic; regular l'ús de patinets; desplegar carregadors elèctrics; i fer un estudi "a fons" de com accedir a Barcelona ara que no hi ha peatges, ha detallat Hernández.