El Saló Nàutic de Barcelona, organitzat per Fira de Barcelona, clausura la tarda d'aquest diumenge "una de les millors edicions dels últims anys" gràcies a l'activitat comercial, les novetats tecnològiques que s'han presentat i l'afluència de públic.
En un comunicat, el Saló Nàutic ha informat que en la seu 56 edició ha reunit 275 expositors -un 7% més que el 2016- que han ocupat 23.000 metres quadrats, exhibint-se en els molls de la Fusta i d'Espanya més de 700 embarcacions, de les quals 180 es van mostrar a flotació.
El president del Saló, Luis Conde, ha dit que "els bons resultats d'aquest any consoliden la recuperació del certamen, que va en la línia amb la tendència positiva de la indústria nàutica espanyola, que ha crescut un 9,23% de gener a setembre del 2017".
Entre les 120 novetats presentades -un 16% més que el 2016- han destacat les embarcacions connectades i noves aplicacions que permeten controlar el vaixell a través d'un telèfon mòbil o un rellotge intel·ligent, i també vaixells més sostenibles amb motors híbrids i nous gadgets per practicar esports nàutics, com la bicicleta aquàtica i la moto tauró.
Les propostes lúdiques amb major afluència de públic han estat les sortides a vela i bici aquàtica, la piscina de paddle surf, els tallers de marina tradicional, les travessies en paddle surf i caiacs i la nit de la nàutica, amb música en viu i desfilades de moda.
A poques hores del seu tancament, el Saló Nàutic, que compta amb el respatller d'ANEN (Associació Nacional d'empreses Nàutiques), preveu superar els 56.000 visitants; entre els internacionals, la procedència és principalment de França, Alemanya, el Regne Unit i Rússia.