• Economia
  • Self, el primer restaurant robotitzat en un aeroport aterra al Prat

Self, el primer restaurant robotitzat en un aeroport aterra al Prat

El nou establiment està situat a la zona comercial de la Terminal 1, al costat de la porta d’embarcament B24 de l’aeroport barceloní

El robot Self en el primer restaurant robotitzat en un aeroport a escala mundial | Cedida
El robot Self en el primer restaurant robotitzat en un aeroport a escala mundial | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
03 de Febrer de 2025

La multinacional espanyola líder en restauració en el món dels viatges amb seu mundial a Barcelona, Areas, ha escollit l’aeroport de la ciutat comtal per obrir Self, el primer restaurant robotitzat amb intel·ligència artificial implementat en un aeroport a escala mundial. L'establiment està situat a la zona comercial de la Terminal 1, al costat de la porta d’embarcament B24, i té una superfície de 137 metres quadrats.

 

La seva oferta se centra en els productes més reclamats a l’aeroport, com cafès, entrepans prèmium, sucs, brioixeria, amanides i pokes, postres i refrescos. Self ha estat desenvolupat amb innovació i enginyeria espanyola de la mà d’IJRRobótica i AEV, i en col·laboració amb socis tecnològics com Mastercard, KUKA, ICG, marques de gran consum com Coca-Cola, Frit Ravich o Danone, i amb experts en disseny i arquitectura com GAC 3000 i Espluga+associates.

Self és capaç de gestionar fins a sis comandes simultàniament

Aquest nou projecte que aterra a l’aeroport de Barcelona, fa servir un braç robotitzat amb una pinça i cinc dits tàctils per gestionar i lliurar comandes de manera òptima. En arribar al restaurant, el client selecciona els seus productes i efectua el pagament, rebent un tiquet amb un número i codi QR. Self prepara i organitza les comandes en safates per agilitzar el lliurament, i notifica el client a la pantalla quan la seva comanda està llesta per a la recollida. Tanmateix, l'establiment compta amb personal per ajudar tant al menjador com a les comandes.

 

El robot és capaç de gestionar fins a sis comandes simultàniament, gestionar l’inventari i l’aprovisionament amb alta eficiència, i operar de manera autònoma, però en estreta col·laboració amb l’equip humà. Està equipat amb intel·ligència artificial avançada i una càmera de visió artificial, que aprèn i pren decisions òptimes en temps real, cosa que li permet “veure” i adaptar-se a l’entorn per millorar la qualitat i rapidesa del servei.

“Aquest projecte marca un punt d’inflexió en la restauració en ruta", ha apuntat Sergio Rodríguez, CEO d’Areas Iberia, qui destaca que "un dels nostres principals objectius és oferir als viatgers la millor experiència possible mitjançant projectes pioners, nous models de servei i solucions tecnològiques avançades que optimitzin processos operatius i millorin l’experiència del client".