• Economia
  • El 'showroom' de la 080 serà digital (i més internacional)

El 'showroom' de la 080 serà digital (i més internacional)

El sistema digital facilita els intercanvis entre professionals del sector i crea una comunitat per estimular les relacions comercials i de negoci

Desfilades a la setmana de la moda 080 | Àngel Bravo
Desfilades a la setmana de la moda 080 | Àngel Bravo
Redacción VIA Empresa
Barcelona
10 d'Agost de 2020
Act. 10 d'Agost de 2020

El showroom de la 080 Barcelona Fashion se celebrarà en format digital, del 10 de setembre al 21 d’octubre, i arribarà a mil compradors internacionals, segons informa el Departament d'Empresa en un comunicat, que recorda que ​la 26a edició de 080 Barcelona Fashion tindrà lloc del 14 al 17 de setembre, també en format digital.

 

Com a conseqüència de la pandèmia de la covid-19 i la impossibilitat de la majoria de compradors internacionals de viatjar fins a Catalunya, la Generalitat, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) i el Clúster Català de la Moda (Modacc) han apostat per reconvertir la 10a edició d’aquest espai comercial i crear enguany 080 Barcelona Fashion Digital Showroom, una plataforma digital innovadora que a estarà operativa durant sis setmanes¸ i que tindrà els mateixos objectius i funcionalitats que el showroom presencial que s’havia celebrat fins ara: generar interaccions entre compradors internacionals i les marques de moda catalana que hi exposin.

Amb aquesta aposta pel format digital, es vol garantir la seguretat de marques i compradors i alhora s’ofereix la possibilitat de generar nous negocis i noves relacions professionals en un moment que el sector de la moda catalana ho necessita més que mai. La plataforma del showroom està desenvolupada per un empresa de solucions tecnològiques de Barcelona en col·laboració amb la Fundació FITEX, i s’emmiralla en altres plataformes digitals de fires d’arreu del món, com la Joor de Londres, la Nu Order de Nova York o la Pitti Connect d’Itàlia.

 

El sistema facilita els intercanvis entre professionals del sector i crea una comunitat per estimular les relacions comercials i de negoci. Les marques expositores, principalment de moda femenina de segment alt, exposaran les seves col·leccions mitjançant catàlegs i fotos, i tindran accés a l’espai Community on podran contactar directament amb tots els compradors visitants.