• Economia
  • Smart City Live, nou referent dels esdeveniments digitals

Smart City Live, nou referent dels esdeveniments digitals

L'esdeveniment de Fira de Barcelona tanca la seva edició digital després de reunir ciutats dels cinc continents i continuarà amb l'impuls de la transformació urbana

L'Smart City Live del 2020 | Cedida
L'Smart City Live del 2020 | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
20 de Novembre de 2020

El nou Smart City Live (SCL), l'edició digital d'aquest any de Smart City Expo World Congress (SCEWC), l'esdeveniment de ciutats i solucions urbanes intel·ligents organitzat per Fira de Barcelona, ha conclòs la seva celebració després de connectar a l'ampli ecosistema de les smart cities i establint-se com un nou referent dels esdeveniments digitals. Segons informen en un comunicat, durant dos dies, el certamen ha reunit a 242 ponents i a ciutats dels cinc continents, i continuarà amb l'impuls de la transformació urbana de forma permanent des de la nova plataforma Tomorrow.City.

 

SCL ha estructurat el seu programa en sis eixos temàtics: mobilitat urbana sostenible; tecnologies per afrontar els grans reptes urbans; redisseny de les ciutats perquè siguin més habitables, polítiques per aconseguir una recuperació econòmica inclusiva, infraestructures resilients, i el futur del retail en l'era digital. Després de l'emissió de 44 hores de continguts, l'esdeveniment ha reunit 20.489 usuaris únics de 144 països, el 76% provinents de l'estranger. Els assistents han registrat un total de 114.215 visualitzacions.

El director de Smart City Live, Ugo Valenti, ha assegurat que "les ponències d'aquesta edició han delimitat el panorama i els principals reptes que les ciutats han d'afrontar en el context de la pandèmia però també en el futur" i ha afegit que "el nostre objectiu ha estat reactivar a tot l'ecosistema d'innovació urbana, aconseguir que les experiències compartides contribueixin a accelerar la recuperació a escala global. Poder aportar el nostre gra de sorra en aquesta finalitat col·lectiva és una de les raons de ser d'Smart City Live".

 

Per la seva banda, el director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, Salvador Tasqué, ha afirmat que "Smart City Live ha apostat per un format completament adaptat al mitjà digital i pensat per oferir els continguts d'una manera diferent" i, per tant, assenyala, "els resultats obtinguts demostren que hem aconseguit establir un nou referent en la celebració d'esdeveniments digitals que seran un molt bon complement als esdeveniments presencials que Fira de Barcelona tornarà a celebrar en els seus recintes".