• Economia
  • SNCF trenca amb Renfe a les rutes internacionals

SNCF trenca amb Renfe a les rutes internacionals

L'operadora nacional francesa no continuarà amb els acords amb l'espanyola després de la seva entrada al mercat de l'Estat amb Ouigo

Un tren de Ouigo, marca filial d'SNCF
Un tren de Ouigo, marca filial d'SNCF
EP
Barcelona
17 de Febrer de 2022

L'operadora ferroviària nacional francesa SNCF ha anunciat que trenca unilateralment les col·laboracions amb Renfe. L'empresa, que cooperava amb l'operadora espanyola en algunes líniesferroviàries internacionals, abandonarà aquests acords després de la seva entrada a l'alta velocitat de l'Estat mitjançant la marca Ouigo.

 

SNCF i Renfe operaven de manera conjunta les connexions entre Madrid i Barcelona i París, Lió i Marsella, amb un total de 5,5 milions de passatgers d'ençà que va començar la col·laboració. La separació suposaria, així, la fi de les línies internacionals que connecten les capitals. Segons ha anunciat Renfe, passaria a operar-les en solitari, tot i que abans ha de demanar permís a les autoritats franceses per poder fer-ne explotació.

L'operadora espanyola s'ha mostrat "sorpresa" amb el trencament unilateral de la col·laboració, en tant que en els darrers mesos s'havia augmentat la freqüència de les línies i encetat una campanya de descomptes als bitllets per "fomentar la cooperació". Com recorden des de Renfe, de fet, les expectatives de recuperació dels viatgers a les rutes cap a França en els pròxims mesos eren bones.

 

Aquest canvi en les relacions es deu a l'entrada de SNCF a Espanya mitjançant Ouigo, gràcies a la liberalització del mercat de l'alta velocitat espanyol promoguda per l'Estat. Aquesta obertura, segons denuncien des de Renfe, no té rèplica al país veí, que fins està rebutjant sol·licituds d'operació de l'alta velocitat espanyola i posa "reticències" davant l'entrada de nous operadors ferroviaris. El govern central, així, considera legítim portar aquest conflicte a Brussel·les.