Songdo és la ciutat que ha nascut com a part de la iniciativa entre el govern de Corea del Sud i l'International Business District (IBD) com alternativa a la megalòpolis que actualment és Seul, la capital.
L'objectiu d'aquest projecte és que Songdo es coonverteixi en la primera ciutat inteligent i completament sostenible del món, i la seva principal estratègia recau en la total eliminació dels cotxes, segons recull Xataca.
La vida a Songdo
En aquesta ciutat a 65 km de Seul no hi ha gasalorines ni cap cotxe de combustió interna. Les escombraries no les recullen camions de deixalles sinó que són reciclades per un complex sistema de canonades pneumàtiques.
La mateixa distribució urbanística està orientada a impulsar l'ús del transport públic. Per poder aconseguir això han optat per crear zones residencials d'ús mixte, molt allunyades dels vells barri dormitori. A Songdo les escoles, els hospitals, els parcs, les residències i els centre de treball es distribueixen de manera que les necessitats bàsiques estiguin cobertes amb una gran xarxa de busos i estacions de metro a un màxim de 12 minuts a peu.
La ciutat està preparada per reciclar no només les deixalles sinó fins al 40% de l'aigua que s'utilitza i l'energia prové de fonts renovables.
L'automatització juga un paper fonamental en la configuració de Songdo on des de les llums LED dels carrers fins als panels solars funcionen sota aquest sistema.
Hi ha futur?
Songdo va començar la seva construcció l'any 2002 amb un pressupost de 35 milions de dòlars, i s'estima que la seva construcció finalitzi el 2020.
Actualment hi ha més de 20.000 unitats residencials i s'estima que uns 100.000 habitats. Malgrat les seves avantatges en el terreny de la sostenibilitat Songdo no ha cridat l'atenció dels inversos, ja que fins al moment només 1.660 empreses s'han desplaçat a aquesta ciutat.
Aquesta ciutat futurista tampoc està seduint els ciutadans perquè s'hi muden. La poca activitat comercial i fonts de treball que hi ha, com que no inverteixen les empres, treuen atractiu a Songdo com a destí.
Malgrat això el Govern coreà segueix apostant per aquest model de ciutat invertint en incentius per als ciutadans que vulguin escollir aquesta nova ciutat com a llar.